Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat veroorzaakt zo'n gat in je ruit.

Op de negende verdieping, geen tegenoverliggende huizen, geen balkon. Aan de buitenkant een gaatje van 1 millimeter en aan de binnenkant van de buitenruit een ronde schilfer er uit van 4 centimeter. Zijn we beschoten, bestraald met een laser, was het een vogel, een vliegtuig...?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De ronde 'lens' in de ruit (conchoidale breuk) is heel karakteristiek voor schade door kogels (of iig een klein object met een zeer hoge snelheid). In dit geval waarschijnlijk is het waarschijnlijk een kogeltje geweest uit een luchtbuks of BB gun.
Zeker de kogeltjes voor een buks zijn niet gemaakt op materiaal zo hard als glas. Het zou me niks verbazen als het kogeltje zwaar vervormd is door de inslag of niet eens helemaal door het glas is gekomen. Ik zou er dus niet zomaar van uit gaan dat het gat niet door zo'n kogeltje is veroorzaakt puur gebaseerd op het formaat van het daadwerkelijke gaatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan steenslag geweest zijn.
Als ze aan het maaien zijn geweest wil er nog wel eens een kiezelsteentje tussen de messen van de machine wegschieten. Dit kan behoorlijk hard en ver gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt meer op een kogelgaatje mogelijk van een windbuks
ronron1212
14 jaar geleden
Kraaien/eksters nemen wel eens kiezelstenen mee. Misschien heeft zo'n vogel een steen laten vallen tijdens zijn vlucht.
bamibal
14 jaar geleden
misschien hagel van een geweer?
iemand die op ganzen of eenden heeft willen schieten en zon hagelkogeltje bij jou binnen is gekomen.
maar steenslag lijkt het me niet omdat je dan meer stervorming hebt zeg maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing