Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar laat je meubels wanneer een nieuwe vloer wordt gelegd?

Dag,

Ik krijg op de begane grond vloerverwarming en op drie verdiepingen een nieuwe vloer. Echter is alles gemeubileerd en heb ik weinig ruimte in de garage. Wat is gebruikelijk om met de meubels te doen? Zeker omdat het in februari wordt gedaan waardoor meubels niet bijv. tijdelijk in de tuin kunnen staan. Ik ben alleenstaande moeder en heb weinig hulp van buitenaf.

Ritsuka
7 uur geleden
Gaat alles ineens? Of in gedeeltes per verdieping?
Inekez1
5 uur geleden
Opslagbox huren. Dat kan per week of per maand. Een vaste box in een gebouw van de verhuurder, meestal op een industrieterrein. Of een losse opslagbak die voor de deur (of in de straat) wordt geplaatst. Afhankelijk van de duur van de opslag, regels van de gemeente, en of de box op je eigen oprit kan staan, kun je die voor de deur laten staan tijdens de klusperiode. Of je laat de box brengen, vult die met je meubels, laat m ophalen en tijdelijk op een opslagterrein plaatsen en na afloop van de werkzaamheden komt ie weer terug. Kosten vanaf een paar tientjes, afhankelijk van plaats en huurperiode. Even googlen wat er in jouw woonplaats aangeboden wordt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ik had een jaar geleden net hetzelfde probleem nieuwe vloer op gelijkvloers met vloerverwarming alles in 1 keer eruit, vlak voor de winter van mij. Het meeste heb ik wat onder afdakjes kunnen zetten, op het tweede verdiep, zolder, etc etc waar ik plaats vond. Uiteindelijk heb mijn oude keuken onder een zeil geplaatst in mijn tuin op het gras samen met mijn buurman voor enkele maanden wegens plaatsgebrek. Ik heb redelijk mogen knutselen om er weer iets deftigs van te maken. Gouden tip hou alles dat echt niet nat mag worden zo droog mogelijk en alles waar het wat minder nauw steekt onder een zeil in de tuin met de kans op beschadiging. Of tijdelijk een loods/garage in de buurt huren, eventueel ruimte bij de buren.
P.s. als alles eruit moet voor vloerverwarming hou ook rekening met droogtijden de betonplaat onder de vloerverwarming een week of twee (is niet altijd noodzakelijk als de huidige nog goed is), chappe moet een maand drogen, droog-chappe bestaat ook maar is minder goed zeker voor vloerverwarming. Een vloer raden ze ook aan om de eerste weken nog geen zware dingen erop te zetten.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 9 januari 2025 16:12: tekst
7 uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: