Kan een zending naar een antwoordnummer getraceerd worden?

Op de site van PostNl heb ik een verzendetiket gemaakt naar een antwoordnummer. Op dit etiket staat een Barr—code. De zending is helaas vermist. Kan deze zending op de een of andere wijze door de verzender of geadresseerde worden getraceerd?

3 maanden geleden
Inekez1
3 maanden geleden
Een antwoordnummer heeft ook gewoon een adres. Als postcode en nummer bekend is, kan een zending getraceerd worden. Maar er zit natuurlijk geen gps-tracker in een barcode. PostNL zou moeten kunnen zien in welk traject van het hele sorteer- en vervoersproces het pakket vermist is geraakt, door te kijken op welke plek het als laatste nog wel in het systeem staat. Dat zegt vervolgens nog niks over de vindbaarheid van het pakket. Het is verstandig om ook altijd verzendgegevens IN de doos te stoppen. Als de doos dan beschadigd raakt waardoor het etiket onleesbaar wordt, kan een medewerker van PostNL (speciale afdeling) het pakket openmaken en contact opnemen.
alexis
3 maanden geleden
PostNL zegt dat de zending is doorgestuurd naar een postbusnummer maar weigert dit te geven waardoor ik ook geen verder onderzoek kan doen
Inekez1
3 maanden geleden
Bedoelen ze een postbusnummer van de ontvanger? Stond dat dan nog niet op het adresetiket? Een antwoordnummer is altijd een postbus en geen fysiek adres (straat + nummer). Weet je zeker dat je zelf het adresetiket juist hebt ingevuld, niet per ongeluk vestigingsadres ingevuld in plaats van retouradres?
alexis
3 maanden geleden
Het adresetiket is aangemaakt op de site van PostNL. Ik heb het antwoordnummer gecontroleerd en dat klopt. Behalve een verzoek om onderzoek bij PostNL heb ik ook het bedrijf om een onderzoek gevraagd. Ik heb die brief in eerste instantie naar hetzelfde antwoordnummer gestuurd en ook die brief is zoekgeraakt! Ik kan nergens nazoeken met welk postbusnummer het antwoordnummer is verbonden. PostNL zegt dat poststukken niet getraceerd kunnen worden maar uit uw reactie haal ik dat dit wel zou kunnen.
Inekez1
3 maanden geleden
"Ik kan nergens nazoeken met welk postbusnummer het antwoordnummer is verbonden." Waarom zou je dat willen weten? Je kunt niks met die informatie. Track&Trace werkt met geautomatiseerde volgsystemen. Als daar nu niet in staat waar het pakket is, dan kun je het dus niet volgen. Ook niet als je een postbusnummer hebt. Een poststuk met track&trace informatie is traceerbaar tot en met het laatste punt waar het is gescand. Een poststuk (brief) waar je gewoon zelf een adres of antwoordnummer op schrijft, heeft geen track&trace informatie en kan dus niet worden getraceerd. Had je je eigen adres als retouradres op de brief en pakket gezet? Dan zou het in principe bij jou terug moeten komen als het niet bezorgd kan worden bij de geadresseerde.
Inekez1
3 maanden geleden
Een antwoordnummer werkt alleen als de ontvanger betaalt voor de zendingen die hij ontvangt. Is een bedrijf failliet, of heeft het betalingsachterstanden bij PostNL, dan kan het antwoordnummer worden gesloten. In principe moet je dan je pakket of brief gewoon retour krijgen met de mededeling dat het niet bezorgd kan worden. Ik neem aan dat het bedrijf waar je die brief naar hebt proberen te sturen ook een mailadres en/of telefoonnummer heeft. Neem op een andere manier contact op, controleer op de website wat de actuele contactgegevens zijn.
alexis
3 maanden geleden
PostNL zegt uiteenlopende dingen. Het antwoordnummer bestaat nog. Het bedrijf heb ik benaderd. Dat weigert ook het postbusnummer te geven. Het bedrijf zegt wel dat alle post naar het antwoordnummer dat in het postbusnummer belandt wordt vernietigd. Dat vind ik helemaal vreemd. PostNL volhardt in de weigering om mij het postbusnummer te geven.
Inekez1
3 maanden geleden
Vergeet dat postbusnummer. Daar kun je niks mee. Er gaat blijkbaar iets niet goed met dat antwoordnummer. Dat is niet jouw probleem, het is een zaak tussen PostNL en het bedrijf. Als het gaat om een retourzending van iets dat jij bij dat bedrijf had besteld, dan heb je duidelijk bewijs dat je het retour hebt gezonden naar hun antwoordnummer. Regel met het bedrijf dat je je geld terugkrijgt, als dat aan de orde is. Laat het probleem verder bij hun.

Geef als eerste antwoord