Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Post & Pakketten. Vragen over auto's, boten, brom- en snorfietsen, fietsen, motorfietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen en vrachtwagens en transport vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Mag je brieven verzegeld met lakzegels via de post versturen?

Voor een evenement wil ik uitnodigingen versturen waar de brief verzegeld is met lakzegels. Maar ik vroeg me af; Mag je die tegenwoordig door de post sturen? Ik kan nergens een goed antwoord vinden.
Veel lakzegel verkopers zeggen dat flexibele wax goed is voor brieven en dat die niet beschadigd raken in de post. Dus ik zou zeggen die mag je per post versturen, maar ik kan nergens een antwoord vinden of dat ook daadwerkelijk via PostNL verstuurd mag worden. Want kan ook gewoon zijn dat die verkopers bedoelen als je de brief zelf in de bus doet.

9 maanden geleden
81.8K
1

Moet je een pakket afgeven bij een UPS customer center punt?

Ik heb een online shop en ik verzend regelmatig grote pakketten met een waarde van een paar honderd euro wereldwijd. Normaal verzend ik met postnl, maar ik wilde het nu eens met ups proberen. eenmaal de code aangemaakt, krijg ik deze tekst te zien


"Give this package to a UPS Driver or UPS Customer Center representative. Note: You must give this package to a UPS Driver or UPS Customer Care representative. The UPS Store, other third party retailers (including Authorised Shipping Outlets) and UPS Drop Boxes are not acceptable UPS locations for this package.

Ensure the UPS Driver or UPS Customer Center representative signs one copy of the receipt and returns it to you.

The signed copy of this receipt is your proof that UPS has accepted the package(s), and will be required to submit a claim."

Betekent dit dat ik een pakket kan afgeven bij een customer center punt? ik dacht dat dat er alleen was voor als je hulp nodig hebt met een zending die al onderweg is. en wat bedoelen ze met een 'receipt' die ze moeten ondertekenen, die van ups of die van het product dat je verkoopt? Ik heb zelf niet een factuur of bon gekregen van ups (wel een code).

9 maanden geleden
2.4K
0

Er is een pakje kwijt geraakt bij DHL. Heeft het zin om hogerop te gaan?

Ik had iets bij een webwinkel gekocht en retour gestuurd via dhl
Het pakje is opgehaald op het depot en verder is het niet meer getraceerd
De webwinkel heeft een onderzoek aangevraagd bij dhl en het is echt weg
Nu krijg je dus als vergoeding ik dacht €2,40 per kilo
Pakje weegt volgens hun 0,5 kilo
Maar het is ruim €40 waard
Retour was op eigen risico en kosten webwinkel doet nu niets meer
Is er een instantie waar ik mijn beklag nog kan doen

10 maanden geleden
29.8K
1