Als je een (niet al te) bekende twee keer tegenkomt in een zeer korte tijd, wat zeg je dan de tweede keer?

Voelt zo raar om dan te doen alsof je elkaar niet ziet, en weer gedag zeggen voelt ook een beetje raar. Als het nou je beste vriend of vriendin is, geen probleem,... Maar zijn woorden als "nogmaals" of "alweer" dan gebruikelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Volg je me soms?

Ik heb een dejavu!

Alweer!

Derde keer trakteren!

Waar gaan we straks naartoe?

Zo, nou is het wel weer welletjes!

Doei!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dan zeg ik vrij standaard: "Hé, derde keer trakteren!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Me vraag ging over de tweede keer, niet de derde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry las het fout, je hebt gelijk +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies! +1!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ik zeg dat ook...
Ha, die ESVW;

Gewoon een beleefde groet en dan iets als "dat is ook toevallig" erachteraan. Mooi genoeg, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk kan dat, eventueel met een vette knipoog. Wat je ook vaak hoort is : volgende keer trakteren, hoor!!
Ik geef meestal mijn breedste grijns in het voorbijgaan, de tweede keer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het de buurvrouw is, geef ik haar liever geen "vette knipoog"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vandaar : eventueel - indien van toepassing...
...wat is de wereld toch klein hè?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet over nadenken, gewoon dat doen wat je spontaan doet.

Bij mij is dat meestal: nogmaals gedag zeggen, met een lach in de stem en de lichaamshouding.

Of, afhankelijk van wie het is, begroeten met: "Goh, daar heb je hem ook weer!" Wel met een lichaamshouding die als het ware een knipoog uitstraalt.

Een simpel "Hee, alweer!" of "Nogmaals goeiemiddag!" is ook prima.

Doe gewoon, doe spontaan, dan is het prima, en dan voelt ook die ander zich niet zo opgelaten.
Cryofiel
14 jaar geleden
je kan zeggen:
-3de keer trakteren
-he zo zie ik je nooit en nu 2 x achterelkaar
-nou das toevallig,kom ik je weer tegen
-ik zou bijna gaan denken dat je me achtervolgt
-wereldje is klein zo he

Waarom doen of je elkaar niet ziet gewoon even een hoi of hallo kan nooit geen kwaad toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen zorgen, voordat je iets hebt kunnen bedenken om te zeggen heb je namelijk al gesproken. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon opnieuw vriendelijk groeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ZWAAI en je zegt grappig zeg dat ik je weer zie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drie maal is scheepsrecht.

Driemaal is scheepsrecht betekent meestal: 'als iets twee keer niet gelukt is, lukt het de derde keer vast wel'. Het wordt ook wel gebruikt om te rechtvaardigen dat je iets voor de derde keer doet, of als je iemand voor de derde keer tegenkomt.