Zoon gaat voor stage 2 mnd naar Roemenië. Kan hiervoor een gewone reisverzekering afgesloten?

Gaat mn om diefstal/verlies/schade. Maar is uiteraard geen gewone vakantie.
Maar welke verzekering is dan wel geschikt. Vanwege smartphone, camera, laptop e.d. is verzekering wel gewenst.

een maand geleden
tinus1969
een maand geleden
Meestal niet. De meeste reisverzekeringen vergoeden alleen toeristisch bezoek.
LeonardN
een maand geleden
@tinus1969
Bron? Wat is het voordeel van een reisverzekering?
Een reisverzekering is dus een verzekering die je beschermt tegen schade die je kunt oplopen tijdens je vakantie of reis.
tinus1969
een maand geleden
@LeonardN mbt bron, dit staat niet voor niets onder reacties. Mbt ‘wat is het voordeel?’; je bent verzekerd als je toerist bent of bv ook familiebezoek.

Antwoorden (1)

Niet elke reisverzekering biedt dekking bij stage. In een online vergelijkingstool kun je aanvinken dat het om een stage gaat en dat de 'reis' minimaal 2 maanden duurt.
Soms geldt een eigen risico voor schade aan of verlies van bagage. En vaak is er een maximum van € 1250 voor alle foto-, video-, audio- en telecom apparatuur bij elkaar. Bij sommige verzekeraars kun je kiezen hoeveel bagage je wil verzekeren, maar dat wil niet zeggen dat daar dan ook al je electronica onder valt.

Voor je een verzekering afsluit, moet je het volgende controleren:
- geldt de reisverzekering ook bij stage?
- geldt de verzekering bij een reis van 2 maanden of langer?
- wat is het eigen risico (per gebeurtenis of per reis) voor bagage en/of elektronica?
- wat is het maximaal verzekerde bedrag voor elektronica?

NB. ik heb vergeleken via independer, maar er zijn ook andere vergelijkingssites die je kunt gebruiken.
een maand geleden
Con
een maand geleden
Dank je. Ik ga daar eens kijken.