Wat gebeurt er precies als je je (lopende) uitvaartverzekering wilt stoppen?
Toelichting: Ik heb zelf een afbetaalde uitvaartverzekering mijn ouders zijn die gestart. Op een gegeven moment werd hij toen premie vrij. Het WAS een verzekering met uitkering in natura dus ik dacht: dat is mooi geregeld.
Ca 2 jaar geleden heeft de maatschappij dat omgezet naar uitkering van geld en toen was ik al niet helemaal blij maar heb het erbij gelaten.
Nu werd ik laatst gebeld dat ik mogelijk onderverzekerd ben en of we het er maar even over konden hebben. Nou dat konden we niet want ik zag dit al aankomen en wilde me eerst eens even beraden.
Voor mijn kinderen hebben we nl (geheel in de lijn van mijn ouders) ook maar vast zo'n verzekering afgesloten maar ik twijfel nu of dat wel slim is. In tegenstelling tot hoe het mogelijk vroeger was hebben wij het bedrag voor een evt uitvaart wél en komen we ook niet in moeilijkheden als we het zouden moeten uitgeven. Als ik nu 20 jaar voor mijn kinderen dit betaal verplicht ik ze bijna er later mee door te gaan want heet is dan helemaal "zonde" om er nog mee te stoppen. Maar dan zadel ik ze wel op met van die verkapte prijstijgingen die ik nu ook krijg volgens mij.
Ik denk dus ergens: opdoeken het geheel, we zien wel tegen die tijd, ik spaar het zelf wel.
Maar wat gebeurt er met mijn inleg, blijft die staan en komt er tzt een zeer kleine uitkering?
Ik ga het natuurlijk ook aan de maatschappij zelf vragen maar wilde even kijken of er iemand is die hier ervaring mee heeft?