Mag de zorgverzekering een rekening van verleden jaar nu van eigen risico af halen!!!

Mijn man heeft 2 jaar geleden een open hart operatie gehad en moet een paar keer per jaar naar de specialist zo ook verleden jaa en zijn eigen bijdrage stond op 0 euro nu schrijft de verzekering een afspraak van verleden jaar september op zijn nieuwe eigen bijdrage mogen ze dat zomaar doen! Graag jullie mening voordat ik ga bellen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee dat mag niet op de Eigen Bijdrage van 2013. Check goed of je het wel goed begrepen heb en neem dan morgen contact op met je zorgverzekering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat mag niet. Als een behandeling in 2012 plaats heeft gevonden, moet hij ook in dat jaar verwerkt worden.
Het is goed mogelijk dat de arts/ziekenhuis pas in 2013 is verstuurd en als er alleen een factuurdatum op staat, zal de verzekeraar deze in 2013 verwerken (heb ik namelijk ook gehad). Of dat er gewoon sprake is van een tikfoutje.
In ieder geval, bel even met de verzekeraar zodat ze het na kunnen kijken. Kom je er telefonisch niet uit, vraag de factuur even op zodat je zelf kunt kijken. Als je weet wat er mis is aan de factuur kun je actie ondernemen. Misschien moet je bij de arts/ziekenhuis een correcte factuur (namelijk met de juiste datum) aanvragen of misschien kun je andere bewijzen overleggen.
Maar zoals gezegd het kan ook gewoon een tikfoutje zijn dat ze zo opgelost hebben.

(Ik neem nu aan dat je een eigen risico bedoelt en geen eigen bijdrage. De eigen bijdrage betaal je namelijk altijd en je eigen risico heeft een maximum.)