Chocola.....

over de hele dag verspreid heb ik denk ik een hele reep op (ik ben bijna ongesteld en dus had ik echt behoefte an chocola. kan ik hier suikerziekte van krijgen?? ik voel me nu heel slap heel raar.
wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Kimath
13 jaar geleden
van 1 reep chocolade krijg je geen suikerziekte, behalve als je zoiets elke dag zou doen, dan is de kans op diabetes wel groter.
Gewoon genieten van de reep die je op hebt. Dat je je niet lekker voelt is gewoon door de hormonen van de ongesteldheid, of je hebt te weinig gegeten.

Het beste antwoord

Nee je kunt er geen suikerziekte van krijgen, maar te veel suiker is niet goed. Wel heb ik gelezen dat als je je hele leven teveel suiker blijft consumeren je wel een grotere kans op suikerziekte hebt.

Waarschijnlijk is je suikerspiegel ineens omhoog geschoten waardoor je je trillerig en slap kunt voelen en soms hyper.
Als ik teveel suiker of juist bijna niets heb gegeten heb ik ook een slap en trillerig gevoel soms ben ook erg afwezig(staren) of juist hyper. Ik ben gevoelig voor (geraffineerde)suiker.

Dit kan geen kwaad, alleen moet je het niet te vaak doen. Ik heb namelijk een keer 's ochtends op de lege maag cola gedronken en ik begon erg te trillen en te zweten en had het gevoel dat ik flauw kon vallen.

Hou het goed in de gaten. Eet regelmatig en let op de hoeveelheid suiker dat je binnen krijgt. Dan is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je zult geen suikerziekte krijgen als je een keertje een reep chocola heb gegeten maar miss heb je een soort suikerdip als je net iets met suiker hebt gegeten krijg je eve kort energie en dan ben je alweer moe duuus eet maar gewoon normale dingen waar je goede energie van krijgt en blijf maar eve van die chocola af:p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan geen suikerziekte krijgen van het eten van veel suiker, dat is een mythe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap niet waarom alle minpunten, want je antwoord klopt gewoon. Zolang je er maar slank bij blijft kun je kilo's suiker eten zonder suikerziekte te krijgen. Plusje!
Nee, daar kun je idd geen suiker can krijgen, van 1 reep.
Wat jij nu voelt noemen ze gewoon misselijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suikerziekte krijg je niet van snoepen. Het is een stofwisselingsziekte die je kan krijgen door overerving, zwangerschap of ouderdom. Ook overgewicht kan een factor zijn. Het uitleggen is ingewikkeld en hoeft niet op deze site.
Eet jij lekker je chocola. Geen paniek, er gebeurd niks! Ook niet na nog een reep opeten. Je groeit er wel van en het maakt gelukshormoon aan op de koop toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van 1x een hele reep krijg je echt niks, je wordt hooguit misselijk en ik heb na reeds jaren elke maand ongesteld nog niet eens zo heel lang geleden ontdekt dat heel veel vrouwen "vreetneigingen" hebben, vlak daarvoor. Ik geef daar nu lekker aan toe, 1x per maand je lekker even misdragen, zalig.