Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn zoontje (2 jaar) heeft onze televisie van de kast geduwd. Word dit verzekerd door de verzekering?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je schade hebt aan je tv, of ook nog aan meubels of de muur?
Meestal wordt dit niet vergoed, niet op je inboedel, noch op je aansprakelijkheidsverzekering. Vraag het voor de zekerheid even na bij je tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij. Hou er rekening mee dat je een eigen risico kan hebben, en je dus nog de eerste Eur 100,- of meer zelf moet betalen.
Ook is het bij sommige verzekeraars zo dat je ieder jaar een deel van de premie terug krijgt, als je in een jaar niets geclaimd hebt. Allemaal zaken die je moet afwegen tegen de hoogte van de schade. Maar zoals ik in het begin van mijn antwoord al zei: waarschijnlijk ben je hiervoor niet verzekerd.

Sterke zoon heb je, dat ie met zijn 2 jaar een tv van de kast kan duwen! Is alles goed met hem gegaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kan contact opnemen met je verzekering en kijken of dit bij je inboelen is meeverzekerd. Of pak de polis er bij en kijk of je daar iets in kan vinden. Verschilt wel erg per verzekering dus is niet echt een 100% kloppend antwoord op te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want het is je eigen zoontje. Als hij de TV bij de buren van de kast geduwd had, zou je het kunnen claimen op je aansprakelijkheidsverzekering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, gaat niet lukken! Vrijwel niets wat vernield wordt door iemand die deel uitmaakt van je gezin, wordt vergoed. Volgens mij alleen een raam. Tenminste als je een opstal annex glasverzekering hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas. Materiele schade door mensen uit je eigen gezin wordt niet vergoed. Dit geldt niet voor letselschade maar daar is hier geen sprake van.
En het op een akkoordje gooien met anderen zou ik niet doen dit is fraude en als het uitkomt ben je onverzekerd. Een risico wat ik niet zou willen lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn dochter heeft eens een strijkijzer wat aanstond op de grond gezet met als gevolg een afdruk op de vloerbedekking
hij werd wel vergoed door mijn inboedelverzekering dus ik zou als ik jou was het wel opgeven
nee heb je ... ja kan je krijgen ..toch!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van de soort inboedelverzekering af. Soms wel, soms niet. Dus eerst even door de kleine letterjes en anders de maatschappij even raadplegen.

'All Risks' woonverzekering van Centraal Beheer.
De 'All Risks' woonverzekering vergoedt verzekerde schade aan uw huis en inboedel die wordt veroorzaakt door uzelf of eventuele andere gezinsleden. Hiermee is dus eigen-schuld-schade gedekt.

Een dealtje maken met een van je vrienden vind ik een frauduleuze handeling en verhoogd tevens de premies van anderen (die dit niet doen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan nog altijd je buurmeisje de schuld geven, als die een goede WA verzekering heeft ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing