Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

We lijken een vliegende mierenplaag te hebben. Waar komen die vandaan en hoe komen we er vanaf?

We hebben ze niet alleen steeds in huis, maar ook in de schuur en werkplaats in grote getale. Is er iets waardoor dit kan komen? En hoe komen we hier het beste vanaf?

I.v.m. de katten willen we liever niet spuiten of lokdoosjes gebruiken, maar als het niet anders kan dan is de vraag hoe dit het beste met de katten te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer er pas vanaf te komen als je er echt last van hebt. Mieren zijn ook van nut in je tuin! Bij mij eten ze zo lekker de zwarte bladluis van de bloempjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik denk dat ik het probleem gevonden heb n.a.v. een antwoord van Ed op een andere vraag over vliegende mieren, waarin hij zei dat je ook je stofzuiger moet legen. De eerste keer dat we ze in de kamer hadden zagen de ramen zwart van de vliegende mieren. Mijn man heeft ze toen met de stofzuiger weggehaald. Achteraf zaten er inderdaad steeds weer wat op de ramen wanneer ik net gestofzuigd had. Dus gisteravond een nieuwe stofzuigerzak in gedaan en de stofzuiger uitgeblazen met de compressor. Het zal mij dan vandaag benieuwen. Die in de schuur en de werkplaats zijn dan waarschijnlijk gewoon nieuwe/andere kolonies geweest.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Een paar uurtjes wachten. Het warme broeierige weer is ideaal voor mieren omeen nieuwe woonplek te vinden. Dus vliegen ze in grote getale uit. Zodra ze een goede plek hebben gooien ze de vleugels af en graven zich in. Dan ben je er vanzelf vanaf.

Ze komen dus uit een mierennest in de buurt en vertrelken naar 'betere gronden' of ze komen uit een mierennest ver ver weg, en vinden jouw tuin heel geschikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vliegende mieren zijn er maar heel even.
Mieren die vliegen zijn toekomstige koningenen van een nest. die beesten vliegen even, paren, en verliezen dan hun vleugels. waarna ze een nieuw nest ergens gaan maken. dat gebeurt ongeveer een keer per jaar, als ik me niet vergis.

Met dank aan sith.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt hier meer het antwoord van eddijst op zijn plaats want inderdaad nu ik het lees... heb ik het wel steeds wanneer ik gestofzuigd heb en mijn man heeft de eerste lading ook opgezogen! Alleen hebben wij dus het idee dat het is begonnen nà de verbouwing, i.p.v. erna.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: