Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke vergunningen moet ik aanvragen voor het plaatsen van een modulaire woonunit in een tuin?

Ik zou graag een modulaire woon unit voor mij plaatsen in mijn moeders in tuin en zij in haar huis, dat mijn moeder in haar eigenwoning kan blijven wonen en ik in de woon unit /modulaire woning,
welke vergunningen moet ik hiervoor aanvragen

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Zoals ik de vraag lees, betreft het een aanleunwoning.
Voor een aanleunwoning zijn geen vergunningen nodig.
Het maakt niet uit wie in de aanleunwoning woont, dit mag de verzorger zijn, maar ook degene die zorg ontvangt.
Indien de unit in de toekomst niet meer gebruikt wordt als aanleunwoning, mag deze blijven staan. Alleen moet dan de keuken, badkamer gedemonteerd worden.

Als de woning van uw moeder geen momument en/of een rijksbeschermd stadsgezicht is/heeft, kunt u de unit zonder vergunning plaatsen.

Dat u geen vergunning nodig heeft, wil niet zeggen dat er geen regels gelden bij de bouw van een mantelzorgwoning. Hiervoor moet u contact opnemen met de gemeente.

Succes.
Indien het geen aanleunwoning (mantelzorg) betreft, moet u een omgevingsvergunning aanvragen. Omdat u er 24 uur per dag wil wonen; slapen heeft de unit een woonbestemming.

Bekijk wat de hoofdreden is voor de unit.
Gaat u uw moeder helpen, verzorgen, ontlasten of heeft u een andere reden, bijvoorbeeld verlagen van de woonlasten.
Toegevoegd op 18 december 2020 18:31: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing