Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het beter dat ik nieuwe sloten op mijn gekochte appartement laat zetten?

Beste mensen,

ik heb sinds een jaar een nieuw appartement. Bij de verkoop kreeg ik 5 sleutels. De sleutels passen op de ingang de schuur en mijn voordeur. Het zit me op de een of andere manier niet lekker. Heb fijne buren, maar 1 buur een man die mag ik totaal niet. Heb geen goed gevoel bij die man en vraag me af of hij destijds van de vorige eigenaar ook een sleutel heeft gehad. Die twee konden het goed met elkaar vinden en beiden mocht ik niet.Ook de vorige eigenaar niet.
Mijn vraag is waar moet je zijn om die sloten te veranderen en hoeveel kost zoiets?
Ik blijf het vreemd vinden dat er zoveel sleutels zijn, want ik dacht dat er altijd maar 3 mochten. Hoe zit dat precies?

vr gr Gonna

5 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Gewoonlijk krijg je van de vorige eigenaar (of bij een huurhuis van de woningstichting) een sleutelbos met meerdere sleutels.
Meestal 2 van elk: zoals voordeur, tuindeur, berging, brievenbus. Soms heeft de vorige bewoner meer exemplaren bij laten maken en in gebruik gehad, maar ik heb het inderdaad meegemaakt dat niet alle sleutels waren ingeleverd.

Voor een nieuw slot kan je bij een slotenmaker terecht.
Let wel: er zijn oplichters die gigantische prijzen rekenen. Zoek in je stad, wijk, buurt naar een fysieke winkel en haal je informatie daar. Er zijn goede en hele goede sloten , prijzen navenant.
Ook zijn er sleutels die niet na te maken zijn door derden. Dit geeft al een veiliger gevoel.
-----
In plaats van nieuwe dure sloten te laten plaatsen, kan je zelf wellicht een nieuwe cylinder plaatsen. Die kun je bij de bouwmarkt voor een paar tientjes kopen. Moet niet moeilijk zijn en zeker stukken goedkoper.
Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing