Hoe moet je een tijdschakelaar voor lampen die al een tussenschakelaar hebben instellen?
Om de lampen in mijn vakantie 's avonds te laten branden heb ik tijdschakelaars met pinnetjes. Die werken goed bij lampen die ik er met hun stekker alleen in hoef te steken.
Maar bij lampen die een tussenschakelaartje hebben blijkt het niet te werken of misschien stel ik de zaak verkeerd in. Moet ik het tussenschakelaartje wanneer ik de tijdklok ga instellen zo indrukken dat de lamp al aan is? Slaat hij dan het moment waarop hij eigenlijk aan moet gaan over en gaat hij dan door de tijdklok later alleen maar uit?
Of moet ik de lamp juist niet laten branden en gaat hij 's avonds eerst aan en later uit? Volgens mij heb ik het de vorige vakantie al geprobeerd en werkte het niet.
Of moet ik de tijdklok zo programmeren met die pinnetjes dat de lamp eerst uit gaat, daarna aan en dan weer uit en haal ik de eerst geplaatste uit-pin daarna weg?
Het zal wel dom zijn maar ik kom er maar niet achter. Iemand heeft nu tegen mij gezegd dat je lampen met tussenschakelaartjes helemaal niet met een tijdschakelaar kan programmeren aan en uit te gaan. Is dat waar?