Is dit burenoverlast? Wat helpt?
Ik woon in een sociale huurwoning en huur deze bij Stadgenoot.
Naast ons woont een gezin dat bestaat uit moeder, vader, 1 volwassen zoon, 2 volwassen dochters, schoonzoon en 4 kinderen (leeftijd 2-11) en 2 kleinkinderen (leeftijd 2-4) In totaal zijn er dus 12 personen woonachtig (ter vergelijking, mijn gezin bestaat uit 3 personen, inclusief ikzelf)
De algemene beschaafde regel (in heel NL) is na 22 uur hoort het rustig te zijn, lees: geen geluidsoverlast.
Elke dag na 22 uur word de wasmachine aangezet, deze draait gemiddeld tot 04:00 omdat de buurvrouw claimt overdag geen tijd te hebben (buurvrouw is werkloos)
Kinderen maken kabaal na 22 uur, gooien dingen tegen de muur, laten keihard objecten op de tegelvloer (tegels door hele huis) vallen, onder het mom van "oeps" dan keihard lachen en stampend wegrennen (dat gebeurt rustig 30 keer per uur) Daarnaast gooien ze zowat elke minuut keihard de deur dicht en staat de tv keihard. Deze kinderen gaan pas rond 01:00 naar bed, zowel doordeweeks als in het weekend.
De geluidsoverast is zo hard dat zelfs onze andere buren naast ons het kabaal horen.
Nu ben ik zo vaak aan de deur geweest midden in de nacht, waar ik altijd als antwoord kreeg, mijn kinderen slapen hoor.. LOL
Politie, bemiddeling, niets hielp.
Woningbouw zegt: We kunnen helaas niets voor u doen, deze geluiden vallen onder "normale" leefgeluiden.
Ik slaap gemiddeld 4 uur per nacht.
Wat kan ik nu nog doen hiertegen?
Ben ik machteloos?
Ik heb daarom ook sterk het vermoeden dat de buren met deze overlast doelbewust iets willen bereiken, namelijk ons te laten verhuizen. Ik denk dat er niets anders overblijft dan verhuizen, want ook al betalen wij elke maand netjes de huur, woongenot zullen we nooit hier meer krijgen.
https://www.jurofoon.nl/blog/blogpost/5-situaties-waarin-je-minder-huur-betaalt Probeer ondertussen zoveel mogelijk vast te leggen.
Noteer alle contacten met o.a. politie.
Laat politie en anderen de overlast vaststellen, zodat je veel getuigen hebt.
Politie komt dan eerst bij jou binnen luisteren, enzovoorts.
Vraag of de buren ook contact op willen nemen met jouw verhuurder.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.