Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet je naar toe bellen als je een gewonde duif op je balkon hebt zitten?

Duif zit al een paar dagen op balkon,z'n pootjes zien er raar uit(omgebogen)alsof ze gebroken zijn
en vliegen lukt niet,hij probeerde het wel,hij is ook vuil bij zijn onderlijfje (door ontlasting denk ik)
Ik heb natte stukjes brood neergegooid en hij ging wel eten,hij leek wel uitgehongerd.
Moet ik de dierenambulance bellen of iets anders.
Het wordt me niet duidelijk als ik zoek op internet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Bel de dierenambulance, of vang de vogel en breng hem zelf naar de dichtstbijzijnde vogelopvang. Goede kans dat de dierenambulance je wel vraagt iets over de duif heen te zetten, zoals een emmer, kartonnen doos of wasmand. Dit zodat ze geen tijd en brandstof besteden aan een vogel die bij aankomst is gevlogen.

Is het bovenstaande niet mogelijk, breng de vogel dan naar het algemene dierenasiel of naar een dierenarts. Dit is niet de beste optie omdat daar niet voldoende expertise in huis is, maar iets is beter dan niets.

Tot slot: onderneem meteen actie zodra je een dier ziet dat hulp nodig heeft. Met iedere dag die je wacht, verklein je de kansen op een eventueel herstel, en sowieso bekort je het lijden van het dier.
Geef ook liever geen brood: de meeste dieren hebben hier niet veel aan, en soms is het zelfs schadelijk.
Overleg even met een vogelopvang over welk voer je eventueel kan geven.
Rieneke1
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt bellen met 144 (red een dier). Zij zetten je melding dan door naar de juiste instantie.
bamibal
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing