Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wattedoen; vetbollen na een jaar keihard geworden, kan ik ze nog gebruiken en zo ja hoe zacht te maken?

Wilde een paar nieuwe vetbollen voor de vogels ophangen. Vond in de kast een pakje met daarin 8 vetbollen verpakt, open gemaakt, keihard geworden. Waarschijnlijk van vorig jaar over.
Kan ik hier nog iets mee, is er een manier om ze zacht te maken? Zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
6.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Warmte en een leuke vorm, na verhitting laten afkoelen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
die horen toch niet zacht te zijn?
Rieneke1
9 jaar geleden
Hard geeft niks, daar hebben de vogeltjes geen problemen mee.
Zolang het vet maar niet ranzig is geworden kan je ze gewoon ophangen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Klopt Rieneke, heb ik ook gedaan. Ze snoepen er lekker van. Vooral een vlaamse gaai! En de katten hebben wat te kijken. Ik zou er een antwoord van maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ze zijn KEI hard, daar kom je dus niet door heen... Echt KEI hard!
anneliez
9 jaar geleden
gewoon ophangen, als er na een week nog niet van gegeten is weggooien
HeerVoldemort
9 jaar geleden
In een bakje op de verwarming?
Rieneke1
9 jaar geleden
Hang ze nou eens op, en kijk wat er gebeurt. Als de vogeltjes er niet van eten kan je ze beter weggooien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Morgen, zal ik 2 kei harde en 2 verse ophangen, kijken of er iets mee gedaan wordt. Meest spreeuwen, kauwtjes, maar ook mezen [als ze er nog zijn?] duiken hierop.
Ben benieuwd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zeker de goedkope bollen van bijvoorbeeld de Action zijn na een jaar niet meer te gebruiken. Ze zijn rans en de voedingswaarde is nul. Voor die paar centen zou ik dat de vogels niet aandoen. Ik gooi nooit geen eten weg, maar dit valt bij mij onder bedorven voedsel.
(Lees meer...)
Ivana
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana, ik herinner me inmiddels een vraag van vorig of misschien zelfs eerverleden jaar. Toen schreef jij ook over de de Action kwaliteit of misschien kan ik beter gebrek aan kwaliteit zeggen.
Vind het alleen zo raar dat ze kei en kei hard zijn geworden, ze zaten in plastic verpakt, niet dicht dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus+
Bedankt voor je antwoord!
Ivana
9 jaar geleden
Ja, dat was vorig jaar over de vogel-pindakaas. Die kon je na enige tijd ook alleen maar te lijf met een bijtel (en vogels hebben die doorgaans niet op zak). ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb inmiddels wat vetbollen van vorig jaar met een hamer klein geslagen en uitgestrooid voor de meeuwen, ze hebben honger en alles ging op. Deze manier is dus effectief gebleken.
Heb daarnaast overigens ook prima vogelzaad om te strooien, krijgen dezelfde meeuwen [en andere vogels die hierop afkomen] dus dat komt wel goed.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding