Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er parkeren telkens 'vreemde' mensen op mijn oprit, wat kan ik hier tegen doen?

Situatie schets: ik woon in een vrijstaande woning met oprit. Regelmatig staat er een vreemde auto op mijn oprit, onder mijn carport, zodat ik er niet meer uit kan met mijn auto. Sinds afgelopen zondag staat er weer een auto, deze keer kan ik niet met mijn eigen auto op mijn eigen oprit. De politie komt de wagen niet wegslepen, want het is niet urgent en het betreft eigen terrein. Het gevolg is dat ik nu zelf betaald moet parkeren in de straat!
Het is heel duidelijk dat het een oprit is, ik heb een carport en de bestrating is heel anders dan de straat. Je hebt de straat, dan de stoep (in en uitrit) en dan mijn oprit met carport naast mijn huis. Dus het lijkt me duidelijk dat het geen openbare parkeerplaats is, de voordeur zit ook aan de zijkant, onder de carport.

Kan de politie hier echt niets aan doen? En wat kan ik hieraan doen? Dit probleem bestaat nu al een jaar, sinds er in de straat betaald dient te worden om te parkeren..

Toegevoegd na 5 dagen:
De auto is weg, eindelijk! Zie antwoord hieronder. Bedankt voor het meedenken, ik kan nog geen plusjes geven. Dus dan maar zo!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

De beste oplossing is natuurlijk om je oprit af te sluiten met een poort of een paaltje. Maar kan dat niet plaats dan eens een bordje "Wegsleepregeling van kracht". Dat hoeft niet waar te zijn om te werken. Zolang het er maar 'officieel' uit ziet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zoals dit bord: http://www.verkeersborden.com/images/stories/virtuemart/product/ob304.jpg
Rood witte ketting tussen twee paaltjes op je eigen grondstuk. Af te sluiten met hangslot.
Ivana
10 jaar geleden
Bloembakken plaatsen, afsluiten met een ketting + slot. Ventieltjes uit het ventiel halen en weggooien, bord plaatsen met verboden te parkeren of bord met eigen terrein.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Parkeer uw auto weer achter de boosdoener zodat deze niet weg kan. Hij/zij zal zich dan moeten melden.
Blokeer op de een of andere manier zijn 'uitgang' zodat hij het probleem heeft.
Plaats 'klappaaltjes' op uw grond.
En neem contact op met buren om te vragen of betr. auto bij hun hoort of op bezoek is.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het je eigen terrein is, mag daar geen ander staan. Maar ja, het feit dat het niet mag daar heb je niet veel aan. Je moet de auto weg zien te krijgen. Het handigste is er achter te komen van wie die auto is, en in gesprek gaan. Uitleggen dat het jouw terrein is, en dat je daar kosten voor maakt. Als dat niet werkt, kun je verdere maatregelen nemen zoals mensen hier boven reeds schreven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing