Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het beste materiaal voor een aanrechtblad?

Wat is het makkelijkste schoon te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat RVS het makkelijkste is. Het is wel krasgevoelig, maar voor mij verlevendigt dat het uiterlijk.
Op de site vind je alle voor- en nadelen.

Ook van marmeren en granieten en zelfs van betonnen aanrechtbladen.

http://www.verbouwtips.nl/keuken/rvs-aanrechtblad/

Er zijn ook allerlei kunststof aanrechtbladen, die zijn onderhoudsvriendelijk, gesloten en daardoor hygienisch en verkrijgbaar in veel kleuren en uitvoering.
Meestal is het multiplex, afgedekt met een HPL laminaat (oftewel kunststof) en kunnen daardoor tegen intensief gebruik.
Goed schoon te maken en tegenwoordige helemaal niet meer krasgevoelig en behoorlijk hittebestendig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Staalijzer,makkelijk schoon te houden.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel dus roestvrystaal,maar dat had je natuurlyk allang door he?? (thanx to jc54)

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel dus roestvrystaal,maar dat had je natuurlyk allang door he?? (thanx to jc54)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je roestvrij staal bedoelt, maar dat kan wel gemakkelijk krassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook wel RVS geheten. Ik vind die krasjes er in juist mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jc54 ja dat bedoel ik kon t juiste woord nt vinden,thanx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het beste is een granieten aanrechtblad dat is heel goed schoon tehouden maar een nadeel is dat het onwijs veel geld kost. Wil je niet zoveel geld uitgeven maar toch kwaliteits aanrechtblad hebben dan is een multiplex blad ook perfect beter dan van spaanplaat. Als er een gaatje of de zijkanten van het blad niet goed is afgewerkt en er kom water/vocht bij dan zet spaanplaat heel erg uit en dat heb je met multiplex geen last van. Graniet blijft toch de beste keus. Spaanplaat is de goedkoopste daarna multiplex en dan graniet. Het verschil is toch enkele honderde euro's. Van spaanplaat en graniet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een composite aanrechtblad gemaakt graniet, marmer en kunsstof. Hierdoor krijg je alle voordelen en geen nadelen (behalve dan de prijs). Je kan pannen direct van het vuur op het aanrecht zetten, kerrie vlekken haal je gewoon met een doekje weg. Helemaal perfect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
corian van dupont
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf kunststof en zou niet anders meer willen. Ik kocht het omdat de kleur zo goed bij mijn kastjes paste. Het is bewerkt net als mozaiek en het is zo onderhoudsvriendelijk want je ziet er niets op liggen. Ik heb er wel eens per ongeluk een hete pan op gezet, je zag niets toen ik de pan weghaalde, hij kan dus tegen
een stootje. Zelfs toen mijn zoon er eens brood op sneed
was er niets te zien. Mijn vorige werkblad was roestvrij staal. Ik houd niet van vlekken en hierbij moest ik de waterdruppels drogen anders sloegen ze wit uit. Nooit meer. Ik heb wel eens marmer gehad, erg prettig met deeg uitrollen, lekker koud, maar wel veel onderhoud als je marmer mooi wilt houden. het heeft de neiging te verkleuren. Persoonlijk heb ik dus de beste ervaring met kunststof.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik de deskundigen mag geloven is Corian helemaal het materiaal van nu en de toekomst. Jammergenoeg hangt daar een aardige prijskaart aan.
Zelf hebben we een composiet werkblad. Ziet er altijd goed uit, niet de nadelen van natuursteen maar wel de uitstraling.
Voor een volgende keuken zou ik weer hetzelfde kiezen.

Robert
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest onderhoudsvrije (en goedkope) aanrechtbladen, staal en kunststof, zijn helaas niet de mooiste. Natuursteen, beton en hout echter vragen veel omzichtigheid en onderhoud. Schitterend om te zien, maar ik moet er persoonlijk niet aan denken. Ook graniet en terrazzo zijn niet altijd onderhoudsarm en kunnen lelijke vlekken oplopen.

Er zijn moderne composiet-aanrechtbladen die zowel mooi als onderhoudsvrij zijn, maar die zijn erg prijzig. Je doet echter nog wel een paar jaartjes met een keuken, dus een heel groot bezwaar hoeft dat niet te zijn.

Gelakt natuursteen (graniet bijvoorbeeld) is ook een hele mooie tussenoplossing, die tamelijk vlekbestendig is en eenvoudig schoon te houden is.

Een aanrechtblad moet zo glad en hard mogelijk zijn, hitte- en vlekbestendig en vooral niet poreus. Laat je vooral voorlichten in een goede speciaalzaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding