Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er verschil in kwaliteit tussen handdoeken?

Bij de Action kost een badlaken zo'n 3 euro en bij de Bijenkorf kan het oplopen tot 25 euro per badlaken.
Zo op het oog zie en voel ik het verschil niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja er is verschil in kwaliteit.. verschil zit in weefsel en gewicht. Kijk maar s bij de hema bv daar staat op de kaartjes altijd de grote vd handdoek en de grammen. Wat je fijn vind is ook persoonlijk, sommige mensen houden van dikke handdoeken. Andere willen liever dunner. Handdoeken slijten altijd door het wassen. Dus als ze al dunner zijn slijten ze sneller.
Verder heb je nog verschil in merk. Een dure sea horse handdoek hoeft niet petse betere kwaliteit te hebben dan een goedkopere variant met dezelfde dikte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja er is verschil.
Allereerst betaal je ook voor de naam/het merk. Zo zijn er bijvoorbeeld theedoeken van het ijzersterke merk "DDDD" [4 of 5 D's] die erg goed zijn. Maar dat heb je in handdoeken ook. Bij de Action zul je handdoeken kopen die niet direct erg slecht zijn, maar ik zal daar nooit een handdoek kopen. Wel een rolletje plakband of vuilniszakken.
Waar je bij de Bijenkorf op kunt rekenen is een kwaliteit die zeker beter is, maar ook dat je er iets meer voor betaalt.

Waar ik zou gaan kijken is bijvoorbeeld bij de HEMA. Een goede winkel met spullen die kwalitatief goed zijn tegen een prima prijs.

Op dit moment zou ik even bij Albert Heijn gaan kijken, zij hebben een aanbieding van handdoeken voor ca. €6 [?], zeker de moeite waard om even langs te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing