Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie weet wat dit voor beest, insect is ? ik heb ook uitvlieg openingen gevonden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O ja dat zou ook nog kunnen (ik had zelf gedacht een houtwesp) Ik heb uitvliegopeningen gevonden met vers zaagsel er langs Evt vliegende mieren hebben hier niks mee te doen of wel? Als dit niet is heb ik denk ik toch last van houtworm… dank u
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is idd geen houtworm maar omdat ik gaatjes in mijn vloer heb gevonden dacht ik misschien is het een hout aantast beestje ik hoopte op een houtwesp omdat die vlgs mij geen gangen door het hout eet (alleen een uitgang naar buiten)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is een sluipwesp die eitjes legt op houtworm. De houtworm is een keverlarve die zich door het hout vreet en dit sluipwespje is een parasitoid. Het larfje van de sluipwesp eet de larve van de kever langzaam in levende toestand op. Later komt er een sluipwespje uit het gangetje van de houtworm gekropen in plaats van een kever.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

vliegende mier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O ja dat zou ook nog kunnen (ik had zelf gedacht een houtwesp) Ik heb uitvliegopeningen gevonden met vers zaagsel er langs Evt vliegende mieren hebben hier niks mee te doen of wel? Als dit niet is heb ik denk ik toch last van houtworm…
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de gaatjes in het eikenhout zien er inderdaad uit als houtworm.daar heeft die dode vliegende mier niet mee van doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u voor uw reactie
Weet u misschien of een houtworm (als deze in een balklaag zou zitten) zich een weg naar buiten eet door zachtboard gaat (groene ondervloer)
Als hij dit niet zou doen dan zaten de wormpjes al in eikenvloerdelen
(de balklaag kan ik niet meer bij om te behandelen)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding