Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen tegen een glurende buurman in de sfeer van afscherming van een privacyscherm op een balkon?

We mogen niets tegen de railing zetten noch aan het privacyscherm vastmaken maar zoeken dringend een oplossing voor dit meermaals dagelijks terugkerende probleem in onze huurwoning.

Toegevoegd na 52 seconden:
Ter verduidelijking: we hebben een balkon met aan de 2 korte zijden een glazen privacyscherm en maar aan een kant deze overalst. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Je kunt van dat plakplastic kopen waar je allerlei motiefjes in hebt.
In allerlei maten kun je dit krijgen.
Dit kun je aanbrengen met een oplossing van zeepsop en gladwrijven.
Mocht de huurbaas dit ook erg vinden dan kun je dit er zo weer afhalen.
Kan me niet voorstellen dat dit niet mag, zie het dan als verfraaing van het
balkon, en privacy moet ook geboden worden.

Toegevoegd na 8 minuten:
En er vanuit gaande dat je glurende buurman zich links of rechts
van je balkon bevindt. Gluurt hij naar de voorkant dan zal het moeilijker gaan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag niets vastmaken aan het privacyscherm, maar je kunt wel een tweede scherm neer zetten op kleine afstand van het eerste... een ondoorzichtig scherm van maximaal 1,80cm hoogte. [tussen railing en gevel]

Je kunt dan denken in allerlei variaties, er bestaat van dat plastic op rol dat veel mensen tegen inkijk vanaf straat door de railing op het balkon vlechten. Dat kun je tussen twee palen spannen. [is niet duur]

Of een tuin schutting van iemand overnemen en op maat zagen, deze zijn meestal 1.80cm x 1.80cm. [als iemand de tuin opknapt en nieuwe schuttingen koopt of een nieuwe kopen natuurlijk.]

Er bestaan mooie planten die ik heb gebruikt in mijn vorige huis toen ik hetzelfde probleem had : de clematis.
De clematis is een sterke klimplant en met een plantenrek krijgt hij voldoende steunpunten om te klimmen.
De clematis, ze groeien vlot en er komen prachtige grote bloemen aan. [in soorten en maten te koop bij het tuincentrum, maar je kunt ze natuurlijk ook zelf vanaf zaadje laten groeien.]

Antwoord

Een eigen ondoorzichtig privacyscherm neerzetten op korte afstand van het bestaande of klimplanten tegen een plantenrek geven alle privacy die je wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing