bamibal
10 jaar geleden
Aan de meeste palmsoorten groeien geen kokosnoten.
Een palmboom plant zich d.m.v. zaad voort. Een geschikte palmboomsoort is de Trachycarpus Fortunei...
Een uiterst geschikte palmboom om in de benelux te planten in de tuin. Een palmboom die in de Himalaya groeit dus deze ziet zeker sneeuw in de winter:zaaien:in zaai- en stekgrond perfecte temperatuur:18°C niet warmer, dan vertikt deze het uit te komen om snellere resultaten te hebben eerst een koudebehandeling geven van 2 weken(in de koelkast)dan 24-48uur weken vruchtvelletje verwijderen(anders kans op schimmel)en dan even diep zaaien als ze dik zijn uitkomen tussen de 4-6weken.winterhardheid:-15°C
Z512099
10 jaar geleden
Er zijn grofweg twee soorten planten op aarde.
De hogere planten .
De lagere planten.
De lagere planten zoals varens en paardestaarten, zijn sporenplanten.
Deze hebben dus geen bloemen en zaden, maar sporen.
De hogere planten, waar vrijwel alle planten onder vallen, hebben wel bloemen en dus ook zaden.
Ook de palmen vallen hier onder.
Dus planten ze zich voor, door middel van zaden.