Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe hoog moet ik het warm water zetten van mijn combiketel, wat is efficent?

Mijn combiketel staat op zolder. het warme water staat nu op 55 graden. als ik het hoger zou zetten duurt het volgens mij langer om het water op te warmen en verspil ik meer. Of kan ik het juister beter hoger zetten. Wat is efficent? Graag uit ervaringen spreken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De watertemperatuur is met 55 graden net iets te laag, waardoor er risico is op Legionella. Je kunt de watertemperatuur voor het warm kraanwater of tapwater instellen op 60 graden.

Kijk in de handleiding van je HR ketel naar de bespaar mogelijkheden. Als je CV ketel nu op een comfort stand staat kun je nagaan of je de comfort-stand van je CV ketel uit kunt zetten. Met een comfort-stand voor warm tapwater wordt dag en nacht een voorraadje water of een verwarmingsplaat op temperatuur gehouden zodat je niet lang op warm water hoeft te wachten. Dit warm houden kost echter zo’n 80 m3 gas per jaar. Gebruik je de eco-stand dan wordt het water pas verwarmd als je de kraan opendraait. dat kost iets meer water en je moet iets langer wachten maar je bespaart wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

En wat ook belangrijk is alle buizen issoleren met grijze buis issolatie en daar om heen ducktape plakband zo dat het niet los laat, heeft mn vader ook gedaan .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing