Kan ik na het ondertekenen van de Bevestiging van Acceptatie voor een studentenkamer nog weigeren er in te trekken?
Vandaag heb ik een kamer toegezegd en alleen nog de bevestiging van acceptatie ondertekent. Toen ik thuis kwam kreeg ik een mail van iemand die een kamer voor mij heeft waar ik zeker weten in kan die vele malen beter is, nog goedkoper is en op een betere locatie ligt. Daarom wil ik graag afzien van mijn eerste keuze. Kan ik nu het beste in de eerste kamer intrekken en vanaf de eerste dag de huur opzeggen? De verhuurder geeft aan dat ik er nu voor een jaar in zou moeten, maar dit staat nergens op zwart/wit vermeld. Alleen: met ingang van 1 juni verklaard hij/zij dit *** pand te accepteren.
De grote vraag: Kan ik nu die andere kamer toezeggen (Kan ik intrekken vanaf 1 juli) en mijn eerste keuze direct vanaf de eerste dag opzeggen (1 Juni)? Is dit wettelijk toegestaan? Of kan ik zelfs nog volledig weigeren?
Ik hoop dat iemand mij hier goed mee kan helpen, want momenteel bevind ik me in een dilemma.
Alvast bedankt voor je moeite.
Groet,
Sven
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.