Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de oven weer schoon? (zie uitleg)?

Wij ruimen de placemats altijd op in de oven. Altijd chronisch kastruimte tekort he..
Gisteren hadden we aardappeltjes in de oven liggen en kwamen we er een kwartier te laat achter dat er nog wat placemats helemaal bovenin op de verwarmingsplaat waren blijven liggen. één riet-achtige en ook één van plastic.
Stiiiiiiinkenn!! Dus natuurlijk oven uitgezet, raam open, enz.
Maar na vandaag de oven met een vaatdoet en 'Cillit bang' schoongemaakt te hebben ziet het er nog steeds raar en niet schoon uit..

Hoe krijgen we die oven ooit weer schoon??

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

met hg ovenreiniger kun je de oven hel goed schoonmaken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik heb een keer een plastic dienblad erin gehad en toen ook de oven aangezet dus alles zat overal aan vast gesmolten
ik heb de oven toen helemaal laten afkoelen en hem weer opgewarmd tot 150 graden en toen met een plamuurmes de oven schoongemaakt
het stinkt wel weer maar anders krijg je het er niet uit
met het rietachtige weet ik niet maar misschien op dezelfde manier
succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tegen verbrand plastic helpt geen vaatdoek, schat ik. Bikken? Met plamuurmes of spatel. Pas wel op voor krassen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet!
Ik ben bang dat je de plastic-resten (hoe zorgvuldig ook verwijderd), bij temperaturen van rond de 200 graden,altijd zullen blijven geuren/meuren.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is heel goed mogelijk,dat in ieder egval het plastic is ingebrand in het metaal van de oven. In dat geval.wordt het of Marktplaats of de winkel voor een nieuwe! De oven zal waarschijnlijk nog wel functioneren,maar helaas bij het opwarmen een niet zo lekker luchtje afgeven. Leuker kan ik het niet maken..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heeft de oven een zelfreinigingsprogramma? opstoken tot boven de 300 graden, waardoor de hele boel verast. Dat veeg je er daarna zo uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou de verzekering bellen en de schade melden, zodat je een nieuwe oven kunt kopen.
Heb zelf iets dergelijks meegemaakt (kersenpitten geval verbrand in de magnetron).
Krijg je nooit meer goed weg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing