Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de oven weer schoon? (zie uitleg)?

Wij ruimen de placemats altijd op in de oven. Altijd chronisch kastruimte tekort he..
Gisteren hadden we aardappeltjes in de oven liggen en kwamen we er een kwartier te laat achter dat er nog wat placemats helemaal bovenin op de verwarmingsplaat waren blijven liggen. één riet-achtige en ook één van plastic.
Stiiiiiiinkenn!! Dus natuurlijk oven uitgezet, raam open, enz.
Maar na vandaag de oven met een vaatdoet en 'Cillit bang' schoongemaakt te hebben ziet het er nog steeds raar en niet schoon uit..

Hoe krijgen we die oven ooit weer schoon??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

met hg ovenreiniger kun je de oven hel goed schoonmaken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HG is een super spul, ik heb HG om de koelkast hygiënisch schoon te maken, hij is glad en schoon, als nieuw.
Ook fijn voor je keukentegels, droogt streeploos op :)
Vrouwen hè, hihi :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ga ik ook maar eens proberen.
:0)

Andere antwoorden (6)

ik heb een keer een plastic dienblad erin gehad en toen ook de oven aangezet dus alles zat overal aan vast gesmolten
ik heb de oven toen helemaal laten afkoelen en hem weer opgewarmd tot 150 graden en toen met een plamuurmes de oven schoongemaakt
het stinkt wel weer maar anders krijg je het er niet uit
met het rietachtige weet ik niet maar misschien op dezelfde manier
succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas wel op dat je die lucht van dat gesmolten plastic niet te veel inademt, dat kan niet gezond zijn zo lijkt me.
Tegen verbrand plastic helpt geen vaatdoek, schat ik. Bikken? Met plamuurmes of spatel. Pas wel op voor krassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet!
Ik ben bang dat je de plastic-resten (hoe zorgvuldig ook verwijderd), bij temperaturen van rond de 200 graden,altijd zullen blijven geuren/meuren.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heel goed mogelijk,dat in ieder egval het plastic is ingebrand in het metaal van de oven. In dat geval.wordt het of Marktplaats of de winkel voor een nieuwe! De oven zal waarschijnlijk nog wel functioneren,maar helaas bij het opwarmen een niet zo lekker luchtje afgeven. Leuker kan ik het niet maken..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft de oven een zelfreinigingsprogramma? opstoken tot boven de 300 graden, waardoor de hele boel verast. Dat veeg je er daarna zo uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luxedier ! Wij Ollanders zijn toch veel te zuunig om een over met pyrolyse te kopen...
Ik zou de verzekering bellen en de schade melden, zodat je een nieuwe oven kunt kopen.
Heb zelf iets dergelijks meegemaakt (kersenpitten geval verbrand in de magnetron).
Krijg je nooit meer goed weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je daarvoor verzekerd dan ?
Ik dacht altijd als je zelf schade maakt aan wat dan ook in je eigenhuis dat je daar niet voor verzekerd bent.
Of zie ik dat verkeerd ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk ben je daarvoor verzekerd, waar anders voor?
Ik heb ook wel eens een bran(je) veroorzaakt door door een kaars. De muren en plafond van m'n huiskamer zijn mooi opnieuw geschilderd en het geblakerde kastje (waar de kaars op stond) mocht ik nieuw kopen.
In het geval van de inbouwmagnetron was het de opstalverzekering die uitbetaalde (meen ik) en in het geval van de kaars-brand, de inboedel verzekering. Als een ánder schade veroorzaakt in jouw huis, dan kan zijn WA verzekering aangesproken worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi esme valt dat dan onder de gewone inboedel verzekering ?
Heb dat nooit geweten.
Ik heb wel eens waterschade gehad want ik zat niet op te letten.
IK had de wasbask vol laten lopen met de dop er op, voor de afwas.
Maar ik had niet zo'n gleuf waar water door heen kan lopen als je wasbak vol loopt, dus kreeg ik een heel water ballet in huis. Had ik daar ook hun voor kunnen bellen, de inboedel verzekering ? Wa kan je toch alleen gebruikenals je bij andere schade aanricht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bij een ander schade aanricht gebruik je je WA (Wettelijke Aansprakelijkheid) verzekering.
Ik heb ook eens gedoe gehad met de afvoer van de gootsteen in de keuken en heb toen ook een heel nieuwe (hoek) keukenkast kunnen kopen. Dwz ik heb het geld gekregen en er iets leuks meegedaan. M'n keukenkast is tot op de dag van vandaag een beetje beschadigd. Het geld gebruiken om te repareren of te vervangen is een keuze die je mag maken. Als je een inboedel en/of opstalverzekering hebt, had je die schade dus kunnen claimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1voor Esme bedankt voor de tip,ik moet ff kijken of ik een opstalverzekering heb.
Ik denk eigenlijk van niet, want ik heb er nooit van gehoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eern opstal verzekering is volgens mij verplicht als je een koophuis hebt (ivm de hypotheek). Als je een koopappartement hebt, zit de opstalverzekering bij de Vereniging van Eigenaren. En als je een huurhuis hebt, kan je informeren bij de huiseigenaar.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: