Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik een tv ophangen aan t plafond?

Toegevoegd na 11 minuten:
plafon bestaat uit plafonplaten. Gips

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Boor een gaatje in de gipsplaat waar je de tv wilt ophangen. Je kunt nu met een schuifmaat meten hoe diep de ruimte tussen het plafond boven de gipsplaat en de gipsplaat is.
Als je dan busjes zaagt van bijv. 15 mm verwarmingsbuis en dan een gat boort in het plafond boven de gipsplaat dan neem je schroeven of houtfretten van een lengte van de maat van de busjes plus de lengte die je in je plug wilt schroeven, ik denk zo'n 4 cm + de buslengte. Als je niet helemaal uitkomt met de maat van het gezaagde busje kan je altijd nog wat vulringen ertussen leggen.
Als je zo tewerk gaat dan deukt je gipsplatenplafond niet in en je bevestiging is er een waar je zelf ook aan kan gaan hangen, laat staan je TV.

Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je een sterke balk hebt, of beton en daar goed dragende pluggen in kunt verankeren, zie ik geen probleem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klop met je knokkels op de gipsplaat en wanneer je een echte verandering van geluid hoort . dan kun je horen waar de balk loopt voor de bevesteging dan goeie pluggen erin dan kun je de ophanging van je tv vastschroeven .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gipsplaten zijn meestal bevestigd aan tengels (houten latjes) en daar kan een tv echt niet aan hangen. Maar het kan ook zijn dat er nog stevige balken onder zitten. Dat kan je horen indien je er tegenaan tikt. Dat klinkt dan niet hol. Indien je zo een plek hebt gevonden kan je eens proberen er een klein gaatje in te boren zodat je kunt voelen of er een balk zit. Ook heb je van die apparaatjes in de handel (Bosch) waarmee je houten balken kunt opsporen, misschien kan je die ergens huren ofzo. Kijk maar, maar bij twijfel niet doen hoor!!! Want als je tv naar beneden sodemieterd is je tv stuk, je plafond flink beschadigd, en misschien jij ook wel als er er net onderdoor loopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing