Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Aardlek schiet eruit door espresso apparaat, hoe komt dit ?

Wij hebben een Vabiemme espresso machine envermoedelijk is er wel wat water ingekomen daar waar de electronica zit . Alleen heb ik alles gedroogd met een fohn en nog gebeurt het. Hoe kan dit en hoe kan ik het verhelpen ? Ik neem aan dat er geen zekering inzit die wellicht kapot is en daar kan de aardlek er niet op uitschieten toch ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Door kortsluiting. Hoe lang geleden is het gebeurd dat er vocht in is gekomen? Mogelijk verdampt dit vanzelf, maar het kan zijn electronica beschadigt is waardoor de kortsluiting blijft voorkomen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gaat de aardlekschakelaar uit zodra je het apparaat aansluit of zodra hij aangaat of een bepaalde functie gebruikt wordt? Zodoende zou je kunnen uitzoeken waar de kortsluiting precies zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan dat er ergens nog wat vocht zit.
Schroef het apparaat open of als je dat niet durft zet hem dan op een droge warme plek, bijvoorbeeld op de verwarming. Met een fohn kom je niet overal bij.

Is het al wat langer geleden gebeurt dan zou het kunnen dat door het water er wat corrosie (roest) is opgetreden.

Het kan ook dat er echt wat kapot is gegaan. Dat is van buitenaf niet te zien, vanaf mijn computer al helemaal niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing