Kraaien en kauwen veroorzaken het hele jaar door, overlast. Wat is er tegen te doen?!
Op het dak en in de dakgoot van mijn woning zitten dagelijks kraaien en kauwen. Beschermde vogels die je niet mag doden of verstoren. (Al zou ik ‘t willen, dat gaat niet). Als ik ze met arm gezwaai verjaag, komen ze na 5 minuten gewoon weer terug. Irritant geluid dat ze maken en gekras met hun poten en snavel. Ze beginnen ‘s ochtends vroeg al (ruim voor ik uit bed ga). Overdag zitten ze vaak in de buurt (op daken en in bomen) met soortgenoten lawaaiïg ruzie te maken. Zomers zitten ze in bomen verderop, met 1OOen tegelijk. Enorm veel lawaai, buiten zitten gaat soms haast niet. Wat kan ik doen om ze te verjagen?
Toegevoegd na 25 minuten:
@freekfluweel: Het zijn vogels die brutaal zijn en overwinteren in NL. Het is een gigantische zwerm van deze beesten. Als ze 's avonds terugkomen van het foerageren duurt het ongeveer 1/2 tot 1 uur tot ze allemaal neergestreken zijn. En dan maken ze nog steeds veel herrie. Een groepje van deze druktemakers blijft achter en zit op daken, in bomen en dakgoten.
@cerla: Een luchtbuks heb ik niet tot mijn beschikking.
Denk dat het teveel zijn en ze zitten te verspreid.
Valt te veel op wanneer ik het met een buks zou proberen. Denk dat buren gaan klagen of melding maken.