Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik korstmos weg op bestrating (muurschotelmos/korst) zonder hoge druk spuit? Boenen en azijn helpen niet. Deze korstmos wordt glad in regen.

Ik ben al een paar keer bijna weggegleden toen ik mijn motor uit de garage wilde halen bij nat weer. Er zitten nogal veel plekken met deze korstmos voor mijn garage en wil het plaatselijk weghalen. Op internet kan ik de oplossing niet vinden. Een anti-algenmiddel werkt waarschijnlijk niet. Azijn werkt ook goed tegen algen (groene aanslag) maar tot nu toe heeft het geen effect op korstmos. Een harde borstel heeft ook geen effect. Het blijft stug zitten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

een andere manier is zout strooien en in laten werken.
of kokend water erover heen gieten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gasbrander?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mos tussen de stenen bestrijd je met kokend water. Hier gaan de plantjes dood van en later kan je ze er met wortel en al uittrekken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit kun je ook nog toepassen.

Groene aanslag en mos verwijderen.

Heeft u last van van groene aanslag? Genoeg van algen en mos op uw stoep? Gebruikt u eens het milieuvriendelijke product Biomos. Met Biomos verwijderd u eenvoudig (zonder te hoeven schrobben of een hogedruk spuit te gebruiken) groene aanslag, algen en mos op iedere ondergrond. Tevens laat Biomos een niet zichtbare impregneer laag achter die ervoor zorgt dat deze groene aanslag voorlopig niet terug komt. Biomos wordt in de professionele schoonmaakbranche al jaren toegepast op allerlei soorten daken, muren, bestratingen etc. etc.

Voordelen van Biomos:
Biomos is in zijn verdunde vorm niet agressief voor de ondergrond.
Biomos impregneert en laat een niet zichtbare beschermlaag achter.
Biomos werkt tot wel één jaar lang.
Door gemakkelijke toepassing en preventieve werking werkt Biomos zeer arbeidsbesparend.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.thuisschoonmaken.nl/c-1086780/groene-aanslag-en-mos-verwijderen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
azijn in een waterspuit doen, en in sprayen. dit werkt ook goed tegen ander onkruid. Het droogt het gewas uit. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon bleekwater over gieten en dat is zo verdwenen, het voordeel is ook dat het dan zeer lang proper blijft.

Toegevoegd na 1 minuut:
U kan er eventueel over schuren met een harde borstel terwijl het nog nat is, maar zeker gewoon laten opdrogen.
U zal verbaast zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gooi het water waar je aardappelen in gekookt hebt er telkens overheen en je krijgt schone bestrating zonder kosten te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing