Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is het beste manier om een gesloten badkamerdeur open te krijgen?

stel iemand zit in de badkamer met de deur op slot en krijgt een ongeval (glijdt uit o.i.d.) wat is dan het beste/snelste manier om hem open te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als er geen grote haast is:
op goeievraag een foto plaatsen van de deur en dan vooral het slot en de scharnieren.

Als er haast is en het lukt niet met een muntje of schroevendraaier en je hebt geen idee hoe een scharnier los te krijgen:
Een paar keer hard schoppen en die deur is open, bij de meeste deuren lukt me dat ook wel als ie naar de gang toe open gaat, de meeste binnendeuren stellen niet zoveel voor.
Anders: breekijzer, bijl, moker, motorzaag en zo zijn er nog wel een paar gereedschappen te noemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met een gewone hamer sla je ook zo door een deur heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kan het slot als het goed is open krijgen met een gewoon muntje van 5 cent
12 jaar geleden
De meeste sloten kan je met een muntje of schroevendraaier makkelijk open krijgen vanaf de buitenkant.
Een badkamerdeur gaat als het goed is altijd naar buiten open, zodat je ook als iemand achter de deur ligt naar binnen kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik gewoon een theelepel. Stuivers heb ik namelijk vaak niet bij de hand en een dubbeltje is te dik....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerder genoemde muntje werkt helaas niet altijd omdat de gleuf in de sluiting gemaakt is van een vrij zacht soort plastic, dat in de loop der jaren vaak dusdanig is misvormd dat je er geen kracht meer op kan zetten. Gelukkig draaien badkamerdeuren altijd naar buiten toe. Laatste redmiddel is dan de scharnier pennen uit de scharnieren tikken en de deur aan de scharnierzijde naar buiten wrikken met een schroeven draaier.
Helaas heb ik dit uit ervaring mogen leren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing