Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je een roos mooi laten drogen?

Ik heb een hele mooie roze roos gekregen. Ik wil hem graag drogen maar hoe zorg ik ervoor dat ie niet bruin wordt tijdens het drogen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Bloemen hangt men op de kop als ze moeten drogen. De kleur hou je niet zo mooi en helder, dat is alleen bij een mooie bloeiende bloem...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Inspuiten met haarlak. Dan blijft hij mooi in vorm.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vergat de kleur. Die kun je niet bepalen omdat alle chemische processen in de cellen door blijven lopen tot hij droog is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien in de magnetron. Dat doen biologen tegenwoordig ook met hun monsters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe in een doos ( bijv schoenendoos) een laag schelpenzand, leg hier de roos op en giet er voorzichtig schelpenzand overheen, zodat de roos helemaal bedekt is, laat dit 2 maanden op een droge plek staan en je roos is gedroogd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon in de vaas laten staan zonder water. Zo heb ik al een mooi boeket rode rozen, de kleur is ietsjes donkerder geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak een beker of pot en doe daarin een laag waspoeder, dan de roos. Daarna meer waspoeder erbij zodat de bloem circa 2 cm onder de waspoeder is verdwenen. 2 à 3 dagen geduld en dan is de roos gedroogd en de kleur maximaal behouden. Lukt ook met Silica gelkorrels.
Het waspoeder niet weggooien. Gewoon een wasje mee draaien. We zijn spaarzaam.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing