Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik dat in mijn toekomstige (gehorige) woning, de buren last hebben van mijn home cinema set?

De home cinema set niet gebruiken is geen optie...

Maar de benedenburen zullen er misschien niet blij mee zijn. Hoe voorkom ik zoveel mogelijk dat ze er last van hebben?

En dan denk ik met name: wat moet er op de vloer komen?

Neem aan dat vloerbedekking met ondervloer beter geluiddempend is dan laminaat met ondervloer.

Maar zit er ook nog veel verschil tussen de soorten vloerbedekking met betrekking tot geluiddemping?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Kurk heeft een uitstekend dempende werking en, als je een goede kwaliteit neemt, ziet het er nog mooi uit ook.
Dikke vloerbedekking is natuurlijk ook beter dan dunne.
Je kunt bij je home cinema set ook een koptelefoon aanschaffen, zodat niemand last heeft van eventueel geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt waarscheinlijk een dempende vloer nodig. Dat kan vloerbedekking zijn, maar er zijn ook laminaten die geluid tegen houden. Dat is te koop bij de doe-het-zelf winkels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker is er verschil hoe hoger jou vezels van je tapijt hoe beter is de isolatie.zet ook je boxen niet direct op de vloer maar op een stuk zacht rubber.neem gordijnen ipv lamellen laat het geluid van de boxen niet tegen de muur botsen.probeer zo min mogelijk bas want die trillen het zwaarste door.of anders savonds laat een koptelefoon?En als je de mogelijk hebt ook de muur recht tegen over de boxen behangen met een velourstapijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn woningbouwvereniging heeft net nieuw beleid met betrekking tot vloeren in gehorige woningen.
Er zijn drie goede mogelijkheden volgens dat beleid:

• Tapijt
• Vinyl (beter bekend als zeil) minimaal 3 mm. dikte.
• Kurk

Op de informatiekaart uit bron 2 staat informatie over goede ondervloeren.

Daarnaast: zet geen boxen op de grond of tegen de muur (vooral geen bass-units). Plaats ze loshangend of op een isolerend iets (een kurken pannenonderzetter, een kurktegel of een rubbertegel die je op maar snijdt, ik noem maar iets).

En m'n complimenten dat je hierover nadenkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uw boxen op rubberen trillingsdempers zetten en uw vloeren goed isoleren met vol tapijt ( hoe dikker hoe beter) of ideaal is kurk wat voor een optimale demping zorgt. Maar ook in gedachte houden dat mooie muziek niet kei-luid moet staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing