Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurd er mijn mijn inschrijvingsduur als ik verhuis maar een sociale huurwoning.

Ik heb nu een partner en wil verhuizen naar een sociale huurwoning. Ondat voor grotere huizen met 3/4 kamers een langere wachtrij is, wil ik eerst een 2 kamer woning huren. Wanneer ik verhuis, start mijn inschrijfduur weer vanaf 0 of vanaf de daadwerkelijke inschrijfdatum(2009). Het gaat om woonnet haaglanden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Doorgaans moet je je dan opnieuw inschrijven als je een woning vindt via Woonnet. Dan geldt de dag van inschrijving als startdatum, omdat je dan opnieuw woningzoekend bent en niet 'nog steeds' (want je hebt een woning). Dus vooral niet vergeten om je direct weer in te schrijven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sterker nog, je moet je opnieuw inschrijven. En vanaf die datum loopt je inschrijving dus pas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dan start het weer vanaf 0. Je bent dan wel een zogenaamde doorstromer en geen starter meer.
Je zou dan kunnen overwegen om later een woningruil te doen met iemand met een grotere woning.

Je inschrijfdatum blijft wel 2009, als je die 2 kamerwoning huurt in een gemeente buiten de regio haaglanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan je deze vraag beter stellen aan je woningbouwvereniging. De regels zijn niet overal eender.

Hier zou je telling opnieuw beginnen, dat zou hier weer een wachttijd van 10 jaar opleveren. Maar zoals een ander opmerkt, kan het ook zijn dat je een andere status krijgt (doorstromer?) en je oude inschrijfdatum dezelfde blijft.

Op GV is daar dus geen eensluidend antwoord op te geven.
Ivana
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing