Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een bedrijf aansprakelijk stellen voor stormschade?

Tijdens de storm zijn er van mijn woning dakpannen afgewaaid. Kan ik het bedrijf wat ze geplaatst heeft aansprakelijk stellen ondanks dat er in de voorwaarden staat dat dit niet kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Nee stormschade is overmacht, niemand kan daar iets aan voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk niet dat dit kan. wel kun je jouw verzekering brand/inboedel bellen en vragen hoe hier mee wordt omgegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je bent met de voorwaarden akkoord gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar alleen als je kunt aantonen dat het bedrijf de dakbedekking niet goed geplaatst heeft.
Als alles in orde was is het overmacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie eist die bewijst.

Als u denkt dat de aannemer in gebreke is gebleven of een fout heeft gemaakt bij het leggen van de pannen, dient u dit te bewijzen.
13 jaar geleden
Mijn (oude) tuinschutting, omgewaaid tijdens een storm, werd volledig vergoed (materiaal plus plaatsing) door mijn woonhuisverzekering (Interpolis). Volgens de polisvoorwaarden wordt vergoed: "Storm. Uitgesloten is schade die mede het gevolg is van:
- slecht onderhoud.
- constructiefouten.
- normale slijtage."

Ik weet niet of je een woonhuisverzekering hebt. Onder "bijzondere voorwaarden"van je polis vind je precies wat wel en niet verzekerd is en/of vergoed wordt.
Het bedrijf aansprakelijk stellen lijkt me kansloos, tenzij je kunt bewijzen dat er sprake is van constructiefouten. Maar het bedrijf kan natuurlijk nooit aansprakelijk gesteld worden voor schade toegebracht aan jouw huis door storm (gebeurtenis van buitenaf).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing