Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen als ik niet meer weet van welke supermarkt een statiegeldfles is?

Dan heb ik het dus niet over de "merk limonades" die kunnen gewoon bij veel supermarkten terug gebracht.

Maar ik koop wel een alternatieve merken bier en fris bij supermarkten zoals aldi of lidl enz.

Het is al meerdere malen overkomen dat ik waarschijnlijk met de verkeerde fles in de verkeerde supermarkt stond en dan spuugt dat apparaat ze gewoon weer uit.

Gek wordt ik er van want dan moet je behalve je boodschappen ook die flessen weer mee terug nemen.

Ik vergeet het echt direct op het etiket te schrijven en ondertussen heb ik zo een hele bak voor "onbekende" flessen.

Wie weet hier iets op. Ik vertik het om met die hele bak een hele dag langs alle supermarkten hier in de stad te fietsen

amigo
13 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (9)

Ik weet niet of het nu nog zo is, maar c1000 adverteerde dat ze alle flessen aannamen al kwamen ze bij een andere supermarkt vandaan. Anders geef je ze aan kinderen voor een klusje, zijn ze gelijk een dag bezig om uit te zoeken waar wat vandaan komen en ze hebben een zakcentje. :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee!

Ik herken het zelfde probleem, ik had onlangs zoveel flessen en alles waarmee je gewoon een vuilnisbak vol kon maken.
Maar wat heb ik gedaan: Bij elke supermarkt waar ik kwam, met mijn mobiele telefoon foto's van de drankschappen gemaakt, vervolgens had ik na 2 weken van de meeste supermarkten daar foto's van, en ben ik ze thuis uit gaan sorteren.
Uiteindelijk had ik nog maar 3 flessen over waarvan de bestemming onbekend was, en deze heb ik maar weggegooid.

Als je in de toekomst weer nieuwe flessen krijgt waarvan je de bestemming niet meer weet, kan je eventjes op de foto's kijken naar welke supermarkt ze moeten!:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je kan doen is een foto van de etiketten maken. Hier zijn vast wel mensen die de etiketten herkennen en je zo naar de juiste supermarkt kunnen sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schrijf de volgende keer als je in een supermarkt komt de merken die daar gevoerd worden op en bewaar dat lijstje voor een volgende keer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve de flessen van de Aldi en de Lidl, kan je de rest volgens mijn overal inleveren, hier bij de Jumbo weet ik het zeker, kan ik ook de flessen van de AH, Plus enz kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken het!
Bij ons neemt Bas v d Heijden ook onbekende flessen
aan. Vorige keer samen met mijn zoontje, bij mij deed de machine het niet, aan zijn kant wel....... daar de fles ingeleverd!
deze weet ik
River ~Aldi
Helly~ Lidl

succes

Toegevoegd na 4 minuten:
oettinger bier is Lidl
schultenbrau komt van Aldi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je bij elk bezoek aan een supermarkt die fles in de automaat deponeert. Uiteindelijk zul je een automaat vinden, die de fles accepteert en een bonnetje uitspuugt ter waarde van de fles in kwestie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je het waarschijnlijk ook veel flessen waar geen statiegeld op zit. Ook bij bierflessen komt dat voor. Vooral bijzondere soorten, zoals bijv, citroenbier. Kijk goed op de fles.

En voor nu zit er dan niets anders op dan een middagje uittrekken voor het flessen inleveren. Doe het op een mooie dag en maak er een leuk fietstochtje van. Zie het als een sport(!)
Ga langs alle supermarkten waar je wel eens komt en probeer de flessen kwijt te raken. De flessen die je aan het eind van de rit overhoudt zijn ws. zonder statiegeld en kunnen in de glasbak.
En als je toch in die winkwels bent: noteer dan hun merk in een schriftje.
En over welk bedrag hebben we we het nu eigenlijk? €2 - €3 ? Neem je verlies en begin opnieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de fles weggooien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing