Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een boiler is het normaal dat de kraan zoveel druppel?

Ik heb een boiler en';s nachts en met opwarmen gaat hij druppellen. Dus danig dat ik er niet van kan slapen. Al leg ik er tig handdoeken onder mijn aanrecht staat de volgende morgen blank. Hij druppeld niet alleen vanuit de kraan maar ook net achter de kraan daar zit een soort schroefje waar het uit lekt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als een boiler opwarmt zet het water uit. Er zit voor de boiler een terugslagklep die verhindert dat het water in de leiding terug zou stromen; dit is om te verhinderen dat bacteriën die zich in de boiler kunnen ontwikkelen in het leidingwater kunnen komen.
Het toegenomen watervolume kan dus niet weg en om de boiler niet te laten exploderen is er een overdrukventiel gemonteerd wat het water laat weglekken en dat druppelt dus uit je kraan. Niets om je zorgen over te maken, maar wel een irritant geluid.
Soms kan je dat water via een slangetje zo in de gootsteen laten lopen dat de druppel langs de rand glijdt en je hem dus niet hoort, maar als dat te moeilijk is kun je b.v. een vaatdoekje aan de kraan binden zodat de druppel er langs naar beneden glijdt i.p.v. met een tik in de gootsteen valt.

Toegevoegd na 3 minuten:
De terugslagklep dient om de verspreiding van de legionellabacterie in het drinkwater tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat ligt niet aan de boiler, dan is de kraan lek. Je kan er van dat witte teflontape omheen binden en alles controleren of het goed aangedraaid is. Als dat niet helpt, dan wordt het toch een nieuwe kraan kopen.

Bij ons lekt de kraan ook en ik ga van de week als ik tijd heb maar even langs de bouwmarkt om een nieuwe te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de loodgieter bellen als je het zelf niet op kan lossen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een boiler met een afvoer,
of eentje zonder een afvoer, zonder in onderstaande link:
http://www.degrotekeukengids.be/nl/sanitair-kranen-warmwater-lagedruk.php

In het 2e geval, heb je er ook een aangepaste kraan bij?
Waarschijnlijk wel want je hebt het over "de kraan"
Maar bedoel je met een soort schroefje?
ik denk dat je de aansluiten van de waterleidingen op je kraan bedoelt, of zitten er ook andere schroeven?

Als het kan kan je dan een foto maken?
Of anders het merk en type van je boiler en kraan. (kranen)

Toegevoegd na 1 minuut:
nog een linkje naar de 1e optie: boiler met afvoer:
http://www.degrotekeukengids.be/nl/sanitair-kranen-warmwater-hogedruk.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing