Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een tuinfeestje geven en waxinelichtjes in de vijver laten drijven, wie heeft er een idee?

Hoe kan ik het beste waxinelichtjes in de vijver laten drijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Wil je toch waxine lichtjes gebruiken, neem dan lege glazen potten van de appelmoes e.d.( hakpotten) doe er een laagje grind in, dan blijft de pot mooi rechtop drijven en plaats op het laagje grind de waxinelichtjes.
Wil je het helemaal mooi doen, beschilder dan deze potten met transparante glasverf in div. kleuren, als de verf droog is, schilder je het hele potje met gele glasverf over, voor een extra mooi effect.
Zelf heb ik zulke potten al meer dan 20 jaar en ze zijn nog steeds mooi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat je beste bij een tuincentrum kan informeren, want er zullen vast wel een soort drijfkanelaars zijn die op water drijven. ALs ik je een tip mag geven wat erg leuk is zijn speciale oplaadbare lichten die je bij je vijver kan zetten. Overdag laden ze op (bij zon) en snachts geven ze automatisch licht.

Toegevoegd na 11 minuten:
er zijn trouwens ook waxine lichtjes hebben hier ook excast op normale lijkt behalve dat de 'vlam' een plastic lichtje is dus kan nie nat worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom koop je i.p.v. waxinelichtjes geen drijfkaarsen?
Heb je ook geen hulpmiddelen nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het niet van waxinelichtjes, maar ik weet wel dat er kaarsen bestaan die gemaakt zijn om te drijven. Misschien zijn die er ook in waxinelichtjesvorm? Ik heb hier wel een site met allemaal verschillende drijfkaarsen.
http://www.twenga.nl/prijs-drijfkaarsen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat ze zelf al drijven maar als het dan waait gaan ze misschien snel uit (dat risico loop je altijd denk ik tenzij je van die nepkaarsen neemt)

Ik heb zelf van die ronde en vierkante onderzetters (voor pannen) van KURK, die drijven prima. Als je daar 3 van die aluminium bakjes opplakt per "schijf" kun je daar steeds nieuwe kaarsjes in doen
amigo
13 jaar geleden
Als het niet te hard waait in de tuin: papieren bootjes vouwen. Het vouwen is niet veel werk en na een paar bootjes gaat het snel. En je hoeft je geen zorgen te maken over bootjes die in brand vliegen, want dat gebeurt niet zo snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel houders voor waxinelichtjes die drijven. Bij o.a.Xenos,Blokker, Action,te koop. Visdraad (lengte tot op de bodem van de vijver)met een loodje er aan, verhinderd dat de kaarsjes naar de kant drijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing