Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

IJskast laat af en toe een knal horen, wat zou dat kunnen zijn?

Ik heb een bosch ijskast. De diepvries onder en ijskast boven. Hij is ca 10 jaar oud. Hij functioneert nog steeds goed. De laatste tijd is er echter (om de ca 3 a 4 uur) een harde knal te horen. Wat zou dat kunnen zijn? (Er zitten geen dikke ijslagen in)
Bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Waarschijnlijk komt dat geluid van de compressor van je koelkast (grote zwarte soort pot aan de achterkant)
Die kan je in ieder geval niet zelf vervangen omdat er nieuw koelvloeistof in moet.
Een reparatie zou ik ook niet overwegen gezien de leeftijd van je apparaat
Zit denk weinig anders op dan een nieuwe te kopen
In een koelkast zitten verder niet zo veel essentiele dingen die dat geluid zouden kunnen maken
Om het zeker te weten kan je m naar voren zetten zodat je die pot kan zien en op zijn hoogste stand zetten met de deuren open dan slaat die compressor sneller aan en kan je zien en horen waar het geluid vandaan komt
Heel misschien is de compressor losgeraakt en is het geluid afkomstig van t tegen de kast aanslaan en moet je m vastzetten al acht ik die kans klein
Zit waarschijnlijk dus niks anders op een nieuwe te kopen
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het kan zijn dat er een fles (gevuld), helemaal vol, in de koelkast zit, dat bevriest en ontploft dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing