Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe ontdooi ik mijn vrieskast het snelst,en schoonmaak zonder dat de inhoud ontdooit?

hoe ontdooi ik mijn vrieskast het snelst en schoonmaak zonder dat de inhoud ontdooit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zet jou vrieskast uit .
Haal de bevroren spulletjes eruit .
Pak een haarfohn en begin achterin de vrieskast te ontdooien . dit ivm dat er water in de fohn komt .
Maar doe wel voorzichtig ivm kortsluiting .
En onder het verwarmen kun je zo met de andere hand er blokken ijs verwijderen .
Al met al duurt het ongeveer een klein half uur voordat je he weer aan kunt zetten .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zet je vriezer uit.
Haal je vriezer leeg.
Pak een plantenspuit (of iets wat hiervoor door kan gaan, een lege glassex-fles of iets dergelijks) en vul deze met heel heet water (eventueel een beetje allesreiniger toevoegen). Leg een handdoekje in je vriesvak. Spuit op het aangekoekte ijs.
Bik het loslatende ijs eraf liefst met een plastic of houten spatel.
Binnen tien minuten moet je vriesvak ijsvrij zijn, afnemen met een doekje,
en nadrogen met een schone droge doek
Vriezer weer aanzetten.
Vul hem weer met je spulletjes (even het ijs eraf vegen indien nodig).
Et voila!
Een leeg en schoon vriesvak!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal de inhoud eruit en stop die in vuilniszakken. Leg de zakken in een bed en leg daar zoveel mogelijk dekens/dekbedden overheen.
Ontdooi de vriezer door er schalen met heet water in te leggen of door met een haarföhn op te warmen (geen verfstripper gebruiken, dat is te heet).
Droog de kast na met een droge doek.
En dan weer alles erin leggen en aanzetten.
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Escape, check de reacties even over dat parachute gebeuren. Voor deze overigens een plus hoor.
escape
13 jaar geleden
@T74: Zal ik doen.
@Nijtram1: Ja, je bed wordt erg koud, dat is de bedoeling ook. Na afloop haal je de dekens van bed en dan is alles in een mum weer 'warm'. Het is niet de bedoeling dat je er tegelijkertijd in gaat liggen :)
Vouw de inhoud van de vriesvakken in kranten. Dan behouden ze een paar uur een temperatuur die laag genoeg is. Doe verder wat de andere tipgevers zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal alles eruit, leg het even in de koelkast, en leg een grote bokaal met heet kokend water in de vriezer. Voor de diepvries leg je een paar vodden en laat et even inwerken. Kuis daarna alles proper af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het in de winter is en het vriest kun je alles buiten neerleggen deze tip heb ik van een vriendin van mij.Ik doe dit nu ook het werkt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zet de vriezer altijd een uur voor ik hem ga schoonmaken uit, maar houd de vriezer dicht. Na dit uur pak ik de vriezer uit en leg alles tussen krantenpapier in de wasmand(en). Met de fohn ontdooi ik de vriezer, doe hem uit met een sopdoekje en maak hem droog. In een halfuur tijd heb ik deze klus geklaard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding