Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verzorg ik in de kamer de ornithogalum nu deze bijna is uitgebloeit?

gekregen van een goede vriend, een par weken gebloeid, wauw, wat doe ik nu het beste?

Toegevoegd na 27 seconden:
gekregen van een goede vriend, een paar weken gebloeid, wauw, wat doe ik nu het beste?

Toegevoegd na 2 uur:
het betreft de
ortnihogalum snowflake

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn heel veel soorten van deze plant dus een juiste verzorging kan ik niet geven helaas.
als je de tweede naam weet kan ik je meer vertellen, de bol en stengels zijn meestal eetbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze snowflake is niet eetbaar vermeldt het labeltje.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Meestal is het met planten die je over moet houden: rustig wegzetten op een koele plaats, en heel weinig water geven. Volgend jaar opnieuw oppotten en meer water geven
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Het is een bolgewasje, dat betekend, dat na de bloei de plant nog moet doorgroeien om voor volgend jaar nieuwe sterke bolletjes in de grond te maken.
Geef hem daarom nog voorlopig water en mest, pas als de plant niet meer groeit en het blad gaat verkleuren, geef je geen water meer, na het volledig afsterven van het groen haal je de bolletjes uit de grond en bewaar deze in een doosje met turfmolm.
Wanneer je deze dan in de herfst of winter weer in een potje moet zetten is afhankelijk van de soort, want bij de naam Ornithogalum mis ik nog een tweede naam, pas dan weet je hoe je hem verder moet kweken.

Toegevoegd na 2 uur:
Deze bolletjes pas in April volgend jaar weer planten, het is een hele nieuwe soort, weet hier verder niet zo veel van af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus ed, maar ik doe niet aan turfmolm, maar laat ze gewoon in de droge aarde in de pot zitten, dat gaat ook goed.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: