Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen zeurende buren?

Als ik op mijn terras zit met een muziekje op zeuren ze dat het zachter moet. Ook begonnen ze te zeuren dat ze me over de trap horen lopen (ik heb een bovenwoning) hun huren ik heb het gekocht..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Huur of koop maakt geen verschil. Iedereen moet ongestoord kunnen wonen in zijn eigen woning. Ondanks dat je geluid mag maken tot een bepaalde tijd (22.00uur), toont het van wellevendheid als je rekening houdt met de woonsfeer van je buren.
Het is een misverstand te denken dat je buren dezelfde muzieksmaak hebben als jij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje rekening met elkaar houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verhuizen!

Nee probeer met hun eens te gaan praten en afspraken te maken. Muziek luisteren van 3 uur tot 9 uur bijvoorbeeld. Jij blij, hun blij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag of je eens bij hun mag komen luisteren als jij je muziek aan hebt staan. Misschien begrijp je hen dan beter en verandert dat jouw mening over hun gezeur. Je moet dan de muziek natuurlijk wel op de voor jou normale sterkte zetten. En verder: Waarom zet je geen koptelefoon op, dan is iedereen blij. Wat het lopen op de trap betreft: Als je een houten trap hebt zonder bekleding, leg er dan een traploper op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praat met je buren over hun ergernissen en probeer samen een oplossing te verzinnen. Je kunt bv een iPod ofzo gebruiken zodat alleen jij van je muziek geniet.
En misschien stamp je ongemerkt heel hard op de trap. Daar kun je alleen maar achter komen door te praten. En misschien heb je inderdaad de pech om boven de grootste zeurders te wonen. Dan moet je jezelf afvragen of het je de ruzie waard is.
Ik heb een heks naast me gehad waar ik jaren niet mee heb gesproken en ik heb er nooit spijt van gehad en lekker mijn eigen ding gedaan. Al haar problemen gingen namelijk ook nergens over.....
Sterkte en veel wijsheid!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga er vanuit dat het geen "gezeur" is van de buren, maar dat ze er echt last van ondervinden. Zij zitten in hun tuin voor hun rust, niet om verplicht jouw muziek aan te horen. Je moet dus je muziekapparatuur zo afstellen dat het geluid niet verder dan jouw tuin komt. Wat voor jou een gezellig muziekje is, kan voor hen geluidsoverlast zijn. Probeer iig wel om met ze in gesprek te blijven, laat het niet escaleren. En wat de trap betreft, ik weet niet of je een kaal houten trap hebt of één, die met tapijt bekleed is, maar probeer eens of naar boven lopen zonder schoenen aan minder geluid veroorzaakt. Mogelijk zijn je buren wat overgevoelig op dit gebied, maar probeer dan toch om met ze te praten en af te spreken om allebei wat water bij de wijn te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Een topantwoord
Misschien zou je die trap met iets meer geluiddempend kunnen (laten ) bekleden en misschien ben je eentikkeltje hardhorend,zodat je de muziek iets te hard zet? Of misschien zijn je buren doodgewone zeikerds? Dan kun je ze nooit tevreden stellen en vinden ze altijd wel iets om op te fitten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding