Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het feit worden verklaard dat planten die positieve aandacht krijgen beter groeien dan planten die negatieve aandacht krijgen?

Ik heb het zelf ondervonden in een proef voor biologie dus ga me niet vertellen dat dit niet bestaat, daar vraag ik namelijk ook helemaal niet naar. Ik ben op zoek naar een eventuele verklaring (levensenergie?)

(Zie ook de bijgevoegde foto, links is negatief benaderd en uitgescholden, rechts is positief benaderd. Dit wás ooit dezelfde appel, zij hebben onder dezelfde omstandigheden beide een week gelegen.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dit onderwerp is al eerder hier op g.v. geweest en natuurlijk door velen de grond ingetrapt.
En terecht, het is ook niet te begrijpen.
Een uurtje geleden sprak ik een voor mij volkomen onbekende vrouw, toen ik naar haar toe liep, voelde ik een sterke rust en warm gevoel, ze voelde als het ware "zacht" Ik werd er helemaal blij van.
Ze straalde het gewoon uit, meters ver!
Laten we het voor het gemak, totdat er een beter woord voor is, het positieve energie noemen.
Dus deze energie, die deze vrouw uitstraalde, beïnvloede mijn gevoel.
Ik ben een levend wezen.
Planten zijn ook levende wezens.
Wat bij mij gebeurde, kan dus waarschijnlijk ook bij een plant gebeuren.
We moeten op dit gebied nog heel veel leren, niet door het te ontkennen, maar door ons in te verdiepen.
En zo lang er geen ander woord of uitleg voor is, noem ik het positieve energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een groot gedeelte van de levende wereld bestaat uit water en dit water reageert op een positieve of negatieve benadering, er komt zo een lading op het water en dat heeft invloed op de ontwikkeling van bv. deze appels.
Moet je nagaan wat er gebeurt met je eigen lichaam dat grotendeels uit water bestaat als je de hele dag negatief zou denken...
Zie ook bijgevoegde video met een interview met Dr. Masaru Emoto, een expert op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb precies de tegenovergestelde ervaring met planten.hoe meer ik ze verwaarloos hoe beter ze gaan bloeien.de meest gekke planten krijg ik bloei waar meestal van word gezegd dat die planten maar 1 keer bloeien en daarna dood gaan die krijg ik weer in de bloei omdat ik ze verwaarloos,dus erg weinig water geef.dat vind ik dus geen positieve aandacht dat ze dan van mij krijgen.hoe meer negatieve aandacht ik ze geef hoe beter ze t doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe het met die appel werk weet ik niet. Planten groeien weelderiger als je tegen ze praat omdat de co2 concentratie hoger is. Je ademt dat namelijk uit. Dus lang tegen jouw plant ademen helpt ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing