Hoe kan deze plant in onze tuin belanden?
Na de buikpijn van het lachen om mijn andere vraag, nu even serieus. Het blijkt dus dat wij een cannabisplant in de tuin hebben staan, en inmiddels weet ik ook dat dit kan komen door vogelzaad.
Echter, wij hebben zelf al sinds twee jaar geen vogels meer, en in de buurt zit naar ons weten ook niets noemenswaardigs waardoor het zaad in onze tuin heeft kunnen belanden.
Ik weet toevallig wel van klaprozenzaad dat dit eerst moet worden omgewoeld voordat het zaad ontkiemd. Dit is ook vaak de reden waarom je op bouwterreinen en taluds vaak zulke mooie stukken met klaprozen ziet.
Maar onze border is sinds onze eigen vogels - nu twee jaar geleden- al talloze malen geschoffeld en geharkt, en nu pas staat er daar die plant. Is het mogelijk dat deze wellicht uit vogelpoep van elders komt?
ik kan het weten: er staan er ieder jaar weer op m'n balkon.
Maar er zijn ook soorten die in de landbouw gekweekt worden, die worden 2,5 m. hoog en de stengels worden verwerkt voor vezels, het z.g.n. henneptouw.
De zaden hiervan zitten in sommig vogelvoer.
Hierdoor komen ze wel eens tot grote schrik van de tuineigenaar, zomaar ineens op in je tuin.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.