Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet ik wanneer de augurken goed genoeg zijn om te plukken?

Er zitten er nu al wat aan die al de grootte hebben van een zure bom, dus ik denk dat ik ze iets eerder moet plukken, maar ben ook bang dat ik ze te vroeg afpluk. Is er enige indicatie waaraan ik kan zien dat ik ze kan oogsten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

ls ze zo dik zijn als zure bommen, heb je ze er wat te lang aan laten zitten, meestal pluk ik ze als nog "slanker"zijn
Hoe sneller je de vruchten er af plukt, hoe meer er aan komen, laat je ze te lang zitten, dan gaat de groei uit de planten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij kan je ze op elk moment plukken, en moet je ze niet te groot laten worden omdat ze anders wat bitter worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De augurk is een vruchtgroente en familie van de komkommer, maar kleiner en frisgroen, en worden meestal in onrijpe toestand geoogst. Dus je kunt je ze nu het beste plukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze site staat veel over groenten telen.
Zelf denk ik, dat een komkommer rijp is, als die makkelijk loslaat.

Toegevoegd na 33 seconden:
http://www.plantaardig.com/groenteninfo/rubrieken/komkommers/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Augurken moeten op tijd geoogst worden
Steeds jong oogsten vergroot de opbrengst. Augurken kan je prima bewaren door inmaken (inleggen in zuur).

Om de twee dagen dient geplukt te worden, desnoods dagelijks. Laat de augurken in geen geval te groot worden. Twee of drie cm lang is de ideale grootte, zelfs als het bloemetje er nog verwelkt aanhangt.
zo geoogst zijn ze prima geschikt om in te leggen in het zuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing