Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kost ongeveer het onderheien van een terras en wie heeft er ervaring mee?

Het terras is 6x4 meter en wil het laten onderheien

Ik begrijp dat de kosten voor onderheien afhankelijk zijn van soort en lengte van de palen en dat vooraf een grondonderzoek nodig is. Toch hoop ik o.b.v. de antwoorden enig idee te krijgen wat de kosten ongeveer zullen zijn en wat eventueel voordelige alternatieve zijn. Voor de fundering van een terras lijken me andere eisen te gelden dan voor een aanbouw van drie verdiepingen.

14 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kunt ook kiezen voor een tussenvorm:
Ik weet niet op wat voor soort grond je zit, maar je kunt een zgn elektrische grondboor huren bij de bo-rent, of een ander verhuur bedrijf. Daarmee kun je gaten met een diameter van wel 40 cm doorsnee boren tot een diepte van 1,5 tot 2 meter. Boor een gat op iedere hoek, een paar in het midden. Stort ze vol met beton (eventueel kant en klaar mix) Laat er een paar strengen betonijzer in zakken. Bovengronds de strengen boven het beton uit laten steken. Als het spulletje droog is verbind je de koppen van de strengen met elkaar dmv horizontale betonbalken, en je hebt je zgn 'ondergrondse tafel'. Zand erover, tegels, of steenjes leggen, klaar.
Eventueel, als je dit niet zelf aandurft, kun je dit door een klusjeman laten doen.
(Maar, zoals boven al genoemd, zou ik niet laten heien zóóó kostbaar.....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heien onder een teras zal zeer duur zijn. Ik kan me herinneren dat onze buren 10 jaar geleden een uitbouw hebben laten zetten. Daar kostte elke paal 500 euro, een paal per 2 meter.

Afhankelijk van waar je woont kan je je terras wellicht voorzien van een fundering die je stort in banen. Dat zou ik doen ipv onderheien. Zelfs al moet je elke 5-10 jaar het terras opnieuw leggen is dat goedkoper dan heien. Meestal is een zandbed van 20cm dik, waaraan een klein deel cement toegevoegd is voldoende stevig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet net wat voor terras je wilt maken, meestal voldoet een flinkelaag zand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing