Wat is de beste universele mest voor je gewas?
Ik heb veel verschillende soorten groenten, kleinfruit, en kruiden. Als ik de info mag geloven die ik vindt dan moet ik haast overal wel een aparte mest voor hebben. Nu lijken mijn tomaten van het een of ander weer te weinig te hebben want ik vindt ze er futloos uitzien en enkele bladeren lijken om te gaan krullen.
Over tomaat meststof lees ik o.a:
Alle meststoffen worden is cijfers aangegeven met altijd de zelfde volgorde nl. N( stikstof) P ( fosfor) K (kali) Mg(magnesium) .De tomaat is een (K) kalivreter. Dus neem die meststoffen met een hoog K gehalte. Bonen hebben P nodig, tomaten ook best wat N. (http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=25&page=1&tid=24132)
Maar is het echt nodig om al deze dingen te weten en uit te zoeken, en is er niet een of andere universele organische meststof waarmee ik mijn meeste groente en fruit kan bemesten? Het is slechts op hobbybasis.
Toegevoegd na 4 minuten:
De tomaten zet ik overigens zoveel mogelijk in de zon, en met heel veel regen zet ik ze onder de afkapping. Zodra het weer zonnig is dan gaan ze weer in de zon. Ik heb 5 planten in een grote speciekuip. Vorig jaar hebben ze het daar geweldig in gedaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.