Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Die dient om een tuinslang aan een waterkraan te kunnen koppelen.
(Lees meer...)
Amadea
3 maanden geleden
Inekez1
3 maanden geleden
In feite klopt het antwoord wel, maar als je niet uitlegt hoe dan, of op welke soort kraan, en waarom dit anders is dan een normale kraanaansluiting met schroefdraad, heeft de vraagsteller niet zoveel aan je antwoord. (Geen min of plus van mij, wel een alternatief antwoord)

Andere antwoorden (1)

Het is een waterdief, een hulpstuk om tuinslangkoppelingen te kunnen gebruiken op kranen zonder schroefdraad.

In Nederland hebben de meeste buitenkranen een uitwendige schroefdraad, waar je eenvoudig een kraankoppeling op kunt zetten, van Gardena of een ander merk dat hetzelfde koppelsysteem gebruikt.

Voor buitenkranen zonder schroefdraad kun je dit hulpstuk gebruiken. Bij verchroomde kranen is dat echter niet aan te raden, omdat de schroefjes waarmee je het koppelstuk vastklemt het chroomlaagje kunnen beschadigen. Bovendien werkt het alleen bij kranen die bij de uitloop een iets dikker randje hebben. Vroeger hadden kranen dat vaak, zodat je een slang rechtstreeks op de kraan kon schuiven en met een knelring vast kon zetten.

Je kunt beter een rubberen waterdief gebruiken met een knelring. Die werkt ook op bijvoorbeeld een keukenkraan.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 1 september 2024 08:26: bron
Inekez1
3 maanden geleden
LeonardN
3 maanden geleden
Je link werkt niet. Ik gok dat je geprobeerd hebt hem korter te maken. Maar ik denk dat dat niet kan. https://www.bol.com/nl/nl/p/gardena-waterdief-15-20mm/9200000010483859/?bltgh=o9Rt0OKEjx6qb-RPnbZNHg.2_6.7.ProductTitle
Inekez1
2 maanden geleden
Ik heb de link aangepast. Ik had m inderdaad korter gemaakt, maar TE kort. Het 920000... nummer tot en met de laatste / had erbij gemoeten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding