Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik meebetalen aan een nieuwe schutting als deze is verrot aan de kant van de buren?

Aan de kant van de buren ligt 40 cm aarde tegen de onderkant van de schutting. Hierdoor is deze verrot. Aan mijn kant is alles nog goed. Er staat inmiddels een nieuwe schutting. Ben ik nu verplicht om ook mee te betalen aan de nieuwe schutting? Hij staat op de erfgrens, maar niet door mijn toedoen verrot.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als er van te voren geen afspraken zijn gemaakt over het meebetalen dan hoeft u ook niet eraan mee te betalen nu de schutting staat, het is geen verplichting. Als u de kans had gehad om te melden dat u niet ging meebetalen dan hadden de buren er ook voor kunnen kiezen om de schutting voor de erfgrens te plaatsen op hun grond en dan had u er zelf een schutting er tegenaan kunnen zetten op u grond dan was u ook gelijk van de problemen af. Niet meebetalen doet de goede verstandhouding ook geen goed, praatjes komen er altijd van. wie wat betaald heeft en wie niet.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De schutting is gezamenlijk eigendom. Héél de schutting. Dus waar de reden van reparatie of vervanging zit is niet relevant.
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing