Mag je de heg tussen mij en de buren zomaar weghalen?
3 jaar geleden heb ik het met de buurvrouw over het weghalen van de heg gehad. De heg was verwilderd, stak maar liefst 2 meter bij ons de tuin in en groeit aan de onderkant niet dicht. De buurvrouw wilde hier niks van weten, dus wij hebben besloten het erbij te laten zitten.
Nu, 3 jaar verder, is de heg nog precies hetzelfde, steekt nu nog een halve meter onze tuin in, groeit aan de onderkant niet dicht en uitdunnen zit er niet in aangezien je helemaal geen privacy meer hebt.
Ik wil nu dus de heg eruit halen en er een schutting plaatsen. De buurvrouw wil nog steeds niks en komt met allerlei smoesjes om het maar uit te stellen. (Huis is van mijn zoon, zielig voor de vogeltjes etc) ik heb dit al weken geleden laten weten. Mijn geduld is op.
De heg staat op mijn grond en de schutting betaal ik zelf. Zij hoeft hier dus niks aan te doen en om haar tegemoet te komen ben ik nog best bereid om aan haar kant coniferen of planten te planten aangezien mijn buurvrouw op leeftijd is. (Wel op haar kosten, aangezien ik de rest op me neem) Naar mijn inzicht mag ik die er dus gewoon uithalen, maar klopt dit ook?
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/buurvrouw-heeft-heg-verwijderd
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.